دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 22:55

ماری هارف: تا ایران از حمایت از حزب‌الله کوتاه نیاید، تحریم‌های تروریستی لغو نمی‌شود

مشاور ارشد «جان کری» و سخنگوی سابق وزارت امورخارجه آمریکا گفت که ایران باید از حمایت از حزب‌الله لبنان دست بکشد تا تحریم‌های مربوط به حمایت از گروه‌های تروریستی، لغو شود.
کد خبر : 41327

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، «ماری هارف» مشاور ارشد وزیر امورخارجه آمریکا امشب سه‌شنبه در یکی از برنامه‌های رادیو صدای آمریکا حاضر شد و درباره تحریم‌های ایران سخن گفت.


«هارف» درباره آینده بخش عمده‌ای از تحریم‌های ایران که به ادعای آمریکا مبنی بر حمایت از تروریسم مربوط می‌شود پرداخت و گفت: تا ایران کوتاه نیاید، تحریم‌های آمریکا به‌خاطر حمایت ایران از تروریست‌هایی مثل حزب‌الله برداشته نمی‌شود.


‌آمریکایی‌ها گروه‌هایی را که در مقابل اسرائیل، اسلحه به دست بگیرند را تروریست می‌داند. آمریکا پس از توافق نمایندگان ایران و 1+5 بر سر نحوه حل بحران بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین، متعهد شد که تحریم‌های ایران را در ازای برداشته شدن گام‌های مورد نظر جامعه بین‌الملل بردارد ولی مشکل آنجاست که بسیاری از تحریم‌های اعمال شده از نخستین ماه‌های پس از انقلاب اسلامی، به موضوع «تروریسم» مربوط است.


سخنگوی فعال روزهای مذاکرات هسته‌ای درباره میزان اثربخشی حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع داعش در سوریه گفت: آمریکا انتظار دارد وقتی به مواضع داعش حمله می‌کند، مناطق آزاد شده، دست مخالفان منطقی بیفتد.


«هارف» منظور خود را از «مخالفان منطقی» به‌طور واضح بیان نکرد ولی به‌تازگی برخی کشورهای حاضر در ائتلاف مبارزه علیه داعش، پس از ساختن واژه «معارضان میانه‌رو»، از گروه تروریستی «جبهه‌النصره» حمایت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته