دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 12:01
کاتب:

پرونده‌های ارجاعی مجلس بدون نوبت در قوه قضائیه بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه دادسرای حقوقی خاصی برای رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی مجلس تشکیل داده تا این موارد خارج از نوبت رسیدگی شود.
کد خبر : 413228

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، غلامرضا کاتب در خصوص تعیین دادسرای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌هایی که مجلس به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد، اظهار کرد: در مواد 211، 214 و 234 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس که به موضوع تحقیق و تفحص و تخلفات محرز شده برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، تقاضای تعقیب داشتن از قوه قضائیه، عدم رعایت شئونات توسط دستگاه‌های اجرایی، نقض قوانین و استنکاف از اجرای قانون توسط کمیسیون‌ها به صحن ارجاع شده و به رأی صحن علنی مجلس گذارده می‌شود.


وی بیان کرد: عملاً در دوره نهم مجلس شورای اسلامی همه مواد 211، 214 و 234 قانون آیین‌نامه داخلی که به قوه قضائیه ارجاع داده شد، منجر به صدور حکم نشد و هیچ گونه برخوردی صورت نگرفت.


رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: در توافق با قوه قضائیه مقرر شده تا دادسرای حقوقی خاصی برای این موضوع تشکیل شود تا خارج از نوبت این موارد رسیدگی شود.


کاتب با بیان اینکه معاونت نظارت مجلس موظف شده تا هر 3 ماه یکبار در این زمینه گزارشی را تهیه کند، ادامه داد: با این شیوه نظارت مجلس کیفی شود تا تحقیق و تفحص‌ها بی نتیجه نماند.


نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی نظارت مجلس شورای اسلامی کیفی و عملکردی می‌شود که با متخلف برخورد شود و با این شیوه می‌توان به این مهم دست یافت.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته