دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1398 - 14:26
دبیر کانون ادبی نفس خبر داد:

جذب استعدادهای ادبی از میان خانواده‌های اهداکننده عضو

دبیر انجمن ادبی نفس از جذب استعدادهای ادبی از میان خانواده‌های اهداکننده عضو خبر داد.
کد خبر : 412991
IMG_20190829_120719.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حمیدرضا امیرافضلی در دومین نشست ادبی «کانون نفس»، درباره اهداف کانون ادبی نفس گفت: اهداف پیش روی کانون به سه دسته‌ کوتاه، میان‌ و بلندمدت تقسیم می‌شود و همه در جهت رسیدن به نقطه نهایی و ویژه‌ای است که متولیان امر برای کانون تعریف کرده‌اند؛ اهدافی مانند جذب استعدادهای ادبی از میان خانواده‌های اهداکننده و دریافت‌کننده و استحکام روابط آنها با انجمن اهدای عضو ایرانیان، تأثیر بزرگ‌تر این نشست و همایش بزرگی که در آینده برگزار می‌شود. البته همه این فعالیت‌ها به پوشش و حمایت رسانه‌ای مناسب جهت افزایش آگاهی مردم در خصوص اهدای عضو و انجمن اهدای عضو ایرانیان و اعتلای این فرهنگ نیاز دارد.


امیرافضلی همچنین از برگزاری همایش بزرگ این کانون در تاریخ ۲۷ام شهریورماه همگام با روز شعر و ادب فارسی خبر داد. در ادامه این نشست مهرداد آرامش، مسئول بخش سفیران به توضیح در رابطه با مباحث علمی اهدا عضو پرداخت. وی افزود: ضرورت آگاهی و بروز رسانی اطلاعات سفیران و اعضای کانون یکی از ارکان مهم در زمینه اشاعه فرهنگ سازی اهدای عضو است.


وی در ادامه به ارائه اطلاعات تحلیلی و آماری درباره وضعیت اهدای عضو در ایران پرداخت و گفت با اهدای عضو هر فردی دچار مرگ مغزی می‌شود می‌توان با توجه به شرایط، جان ۱ الی ۸ نفر را از مرگ نجات داد و چیزی حدود ۱ الی ۵۳ نفر می‌توانند از معلولیت رهایی یابند.


هر دوماه معادل تلفات زلزله کرمانشاه در لیست اهدای عضو می‌میرند


آرامش افزود: سالانه بین ۵ الی ۸ هزار نفر بر اثر مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهند و از این تعداد ۲۵۰۰ الی ۴۰۰۰ نفر می‌توانند به اهدای عضو برسند ولی با این وجود طبق آمار سال گذشته فقط تعداد ۹۲۳ نفر در کشور بر اثر اهدای عضو، جانی دوباره یافته‌اند و نکته جالب توجه آن است که در هر دو ماه چیزی معادل تعداد تلفات زلزله اخیر کرمانشاه، از افراد جامعه در لیست انتظار اهدای عضو جان خود را از دست می‌دهند.


به گفته وی، چالش و موانع این موضوع با وجود امکانات و ظرفیت‌های بالای علمی و تخصصی، عدم آگاهی جامعه درباره مرگ مغزی و پذیرفتن آن به عنوان نوعی مرگ است. لذا لزوم اشاعه و فرهنگ سازی اهدای عضو از طریق هنرمندان به خصوص هنرمندان اهل قلم و ادبیات بیش از پیش احساس می‌شود.


بر اساس این گزارش، این نشست ادبی با اجرای عمران میری شاعر و غزل سرا برگزار شد و شاعران ترانه سرایان از جمله: سیدمهدی موسوی میرکلایی، داوود رحمت الهی، صابر ساده، جمال محرمی، الهه کاشانی، همایون حسینیان، حمید چشم آور، مینا آقازاده، نیما ایمانی، سینا بهمنش، مریم بهروزی، مهدی نورقربانی و ... به بازخوانی آثار خود پرداختند.




انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته