دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1398 - 21:00
جام جهانی 2019 چین؛

شکست پورتوریکو کلید موفقیت تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران می‌تواند با شکست پورتوریکو گام بلندی برای صعود به مرحله بعدی بردارد.
کد خبر : 412989
156368299.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی بسکتبال ایران ساعت 13 فردا به‌وقت ایران نخستین دیدارش در گروه C جام جهانی 2019 چین را برابر پورتوریکو برگزار خواهد کرد.


دیگر تیم‌های هم‌گروه ایران تونس و اسپانیا هستند. با توجه به اینکه تیم ملی قبلاً تونس را شکست داده و اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی است، برتری مقابل پورتوریکو می‌تواند کلید صعود به مرحله بعد باشد و رسیدن به چنین اتفاق مهمی برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال ایران رخ می‌دهد.


دی کاسیانو پورتوریکویی سرمربی پورتوریکو است و این تیم در رده ۱۶ رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال قرار دارد. پورتوریکو تجربه بیشتری نسبت به ایران در جام جهانی دارد و در 14 دوره حاضر شده است. ضمت اینکه 9 بار هم به المپیک رفته که این موضوع برای تیم ملی ایران تنها یک مرتبه رخ داده است. جیان کلاول بهترین بازیکن پورتوریکو محسوب می‌شود.


برتری برابر این حریف از قاره آمریکا غیرممکن نیست. شاگردان مهران شاهین‌طبع در دیدارهای تدارکاتی تنها برابر یونان که مدعی قهرمانی است مغلوب شدند و توانستند از سد مجارستان، روسیه و چند حریف اروپایی برنده شوند. آن‌ها توانایی شکست پورتوریکو دارند و نباید اسیر هیولای درون ناامیدی شوند. استعداد، قابلیت و تجربه ملی‌پوشان بسکتبال باید در کنار خودباوری و دقت قرار بگیرد تا با دوندگی زیاد در گام نخست پیروزی باارزشی نصیب بلندقامتان ایران شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته