دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1398 - 12:30

جای خالی بسکتبال ایران در معتبرترین لیگ بسکتبال دنیا

تیم ملی بسکتبال ایران در برترین لیگ بسکتبال دنیا NBA نماینده‌ای ندارد.
کد خبر : 412988

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های جام جهانی 2019 بسکتبال در چین آغاز خواهد شد و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.


در این دوره از مسابقات به غیر از آمریکا، 47 بسکتبالیست از سایر کشورهای حاضر حضور دارند که در NBA معتبرترین و بهترین لیگ بسکتبال دنیا حضور دارند. این بسکتبالیست‌ها را اصطلاحاً بازیکنان NBA می‌خوانند که در 14 کشور حاضر در جام جهانی حضور دارند. اگر 12 بازیکن تیم ملی آمریکا را به این فهرست اضافه کنیم 59 بازیکن حاضر در لیگ NBA در جام جهانی دست به توپ می‌شوند.


بیشترین سهم در جام جهانی چین در لیگ NBA پس از آمریکا به فرانسه می‌رسد. خروس‌ها 6 بازیکن در NBA دارند و صربستان و آلمان با پنج بازیکن به‌صورت مشترک در رده دوم ایستاده‌اند. عنوان سوم را مشترکاً کانادا، استرالیا و اسپانیا با چهار بازیکن دارند و نیجریه و ترکیه با سه بازیکن در رده پنجم هستند. جایگاه ششم با دو بازیکن برای ایتالیا، یونان، لیتوانی، ژاپن و برزیل است. مونته‌نگرو، تونس و پورتوریکو نیز هرکدام یک بازیکن در لیگ NBA دارند و رده آخر قرار دارند.


همان‌طور که اشاره شد در قاره آسیا تنها استرالیا و ژاپن در لیگ NBA بازیکن دارند و دیگر تیم‌های آسیایی مانند ایران در برترین لیگ بسکتبال دنیا نماینده‌ای ندارند.


کشورهایی که در جام جهانی 2019 چین، بازیکن حرفه‌ای شاغل در لیگ NBA ندارند، تعدادشان به عدد 14 می‌رسد که به این شرح هستند:


گروه A : ساحل‌عاج، لهستان، ونزوئلا و چین
گروه B : روسیه، آرژانتین و کره جنوبی
گروه C : ایران
گروه D : آنگولا و فیلیپین
گروه F : نیوزلند
گروه G : جمهوری دومینیکن و اردن
گروه H : سنگال


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته