دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 16:34
جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد

آمادگی ایران برای همکاری گسترده با پلیس سایر کشورها/ اقدامات یکجانبه و قوانین داخلی برای برقراری امنیت کافی نیست

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس ایران آماده همکاری گسترده با پلیس سایر کشورها به خصوص وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران است.
کد خبر : 41291

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در هشتمین نشست نیروی انتظامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران با اشاره به فاجعه عظیم درگذشت شمار زیادی از حجاج بیت الله الحرام که مقارن با روز عید قربان اتفاق افتاد، اظهار کرد: برای تمامی درگذشتگان این فاجعه، علو درجات الهی و برای بازماندگان صبر جزیل از بارگاه احدیت آرزو می‌کنم؛ این فاجعه نشانگر عدم ناکارآمدی مجریان و برگزارکنندگان این همایش بزرگ جهان اسلام است.


جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه قطعا نقش پلیس‌های کشورهای اسلامی در جلوگیری از این فاجعه موثر بود، تصریح کرد: برهمگان روشن است که یکی از بنیادی‌ترین نیاز بشر از ابتدای حیات امنیت بوده این مهم از نیازها و ضرورت‌های پایه‌ای جامعه است که فقدان آن پیامدهای نگران کننده‌ای به دنبال خواهد داشت.


سردار مومنی بیان کرد: انسان امروزه برای زندگی در جامعه و دستیابی به مراتب بالاتر نیازمند امنیت و آرامش است چرا که رشد جرایم و انحرافات، زمینه ناامنی و شکل‌گیری کجروی‌ها و بروز بیشترین دلهره در جامعه می‌شود.


وی تصریح کرد: در دین اسلام امنیت از اصول فردی و اجتماعی و مقدس‌ترین ارزش‌ها و همچنین زمینه‌ساز بهره‌وری از حیات و تکامل بشر است.


جانشین فرمانده ناجا با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با توجه به اندیشه‌های مبتنی بر دین اسلام، لزوم هدایت و به سعادت رساندن انسان و ترسیم امنیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر از محدود کشورها است، اضافه کرد: ایران به دلیل همجواری با کشور تولیدکننده مواد مخدر، برای مقابله و محدود کردن فعالیت اشرار همت گماشته و علیرغم مواجهه با چالش‌های گوناگون از جمله تحمل خسارات مادی و معنوی و تقدیم شهدا موجب افزایش سلامت عمومی در جهان شده است.


وی ادامه داد: طی 6 ماه اول امسال در سراسر کشور بیش از 300 تن مواد مخدر کشف و باندهای متعدد قاچاق منهدم شد که این مقدار نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد رشد داشته است.


سردار مومنی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران برقراری نظم و امنیت از ارکان اصلی جامعه است و نیروی انتظامی به عنوان نماد حکومت و مظهر اقتدار ملی در تامین امنیت، جلب حداکثری مشارکت، سرمایه اجتماعی، ارتقای آسایش مدنی و نظم و رفاه اجتماعی گام‌های اساسی برداشته است.


جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت مقام پلیس، هفته‌ای به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است و یکی از این برنامه‌ها در این هفته حضور شما وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران است.


وی گفت: امسال نیز هفته ناجا با شعار اقتدار، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش و با الهام از شعار سال 94 که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، آغاز می‌شود که این هفته فرصتی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت های درون سازمانی و سایر دستگاه‌ها و اقشار اجتماعی در جهت ارتقای امنیت و آرامش و در سایه اقتدار و همدلی و همزبانی در جامعه است.


جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اکنون هفته ناجا را در حالی گرامی می‌داریم که جهان بیش از هر زمان دیگری درگیر پدیده‌های شوم همچون قاچاق مواد مخدر، مهاجرت‌های غیرقانونی، باندهای تبهکار، جرایم سایبری، قاچاق و تروریست است که امنیت روانی و اجتماعی شهروندان کشورها را مورد هدف قرار داده است بر این اساس مسئولیت دولت‌ها و نهادهای انتظامی و امنیتی کشورها به عنوان متولیان اصلی نظم و امنیت بیشتر خواهد شد.


سردار مومنی بیان کرد: از سوی دیگر این واقعیت پذیرفته شده که اقدامات یک جانبه دولت ها و صرفا قوانین داخلی به تنهایی کافی نیست.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی مسئولیت پذیر در جامعه و دارای شرایط ویژه و تاثیرگذار بر روند منطقه‌ای و بین المللی، تلاش‌های بسیاری در سال‌های اخیر با هدف ارتقای امنیت بین المللی و جهانی برای حل معضلات انجام داده است.


به گفته جانشین فرمانده ناجا، همکاری گسترده با پلیس اینترپل همچون دفتر مبارزه با مواد مخدر، سازمان ملل و اکو، همکاری پلیسی دوجانبه با کشورها، همکاری مرزی با همسایگان (مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق اسلحه ) و کنترل مرزها بخشی از اقدامات انجام شده ناجا در سال‌های اخیر است اما در این میان با توجه به ضرورت همکاری و مشارکت جامعه جهانی برای مبارزه با ناامنی تا زمان تحقق اهداف عالی تاکنون پاسخ مورد انتظار از سوی برخی کشورها در خصوص مهاجرت‌های غیرقانونی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریست دریافت نکرده‌ایم.


سردار مومنی گفت: شما سفیران زبده در ارتباطات نظامی امنیتی میان کشورهای متبوع خود و پلیس ایران هستید و ما از پیشنهادات شما در این زمینه استقبال می‌کنیم ضمن این که آمادگی پلیس ایران برای همکاری گسترده پلیسی با سایر کشورها به خصوص وابستگان و افسران شرکت کننده را اعلام می‌کنیم.


جانشین فرمانده ناجا در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست‌های دوجانبه و چندجانبه در مسیر همکاری با سایر کشورها و ارتقای امنیت منطقه ای و بین المللی گام‌های اساسی برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته