دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجروحان فاجعه منا دو هفته در مراکز درمانی قرنطینه می‌شوند

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از معاینه حجاج در زمان بازگشت به کشور خبر داد و گفت: زائران مجروح حداقل دو هفته در مراکز درمانی قرنطینه می‌شوند.
کد خبر : 41287

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از وزارت بهداشت، محمود نبوی با اشاره به بازگشت حجاج به کشور از روز گذشته (دوشنبه) افزود: زائران ایرانی که در فاجعه منا مجروح و در بیمارستان‌های عربستان بستری شدند، پس از بازگشت به کشور حداقل به مدت دو هفته تحت نظر و کنترل قرار می‌گیرند.


علت این تصمیم وزارت بهداشت انتقال بیمارستانی ویروس کرونا در مراکز درمانی عربستان است.


ویروس کرونا عامل بیماری کشنده مرس است که به گفته مسئولان وزارت بهداشت در بیمارستان‌های شهرهای ریاض، مکه، مدینه، جده و طائف مشاهده شده و از زمان بروز این بیماری نو پدید 85 درصد مبتلایان و قربانیان آن در عربستان بوده‌اند.


معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: ایستگاه مراقبت مرزی از سه سال پیش در تمام مبادی ورودی کشور مستقر شده و امسال نیز همه زائران کشور تحت نظر کارشناسان بهداشت و پزشکان در فرودگاه (برای پیشگیری از ورود کرونا) و تمام مبادی ورودی کشور (از جمله عراق برای پیشگیری از وبا) معاینه می‌شوند.


نبوی با بیان اینکه زائران ایرانی از نظر ابتلا به ویروس کرونا معاینه می‌شوند، گفت: در شهرهای کوچک زائران به صورت انفرادی معاینه می‌شوند و در شهرهای بزرگ پس از معاینه به زائران تذکر داده می‌شود که اگر تا دو هفته علائم را مشاهده کردند به مراکز درمانی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته