دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 15:17
حجت‌الاسلام کلانتری در ساری:

همه مدیران در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون اسلامی و رفتاری مسئول هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: همه مدیران دانشگاه در تبیین و اجرایی‌کردن دستورالعمل آراستگی و شئون اسلامی و رفتاری مسئول هستند.
کد خبر : 412863

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز در کارگاه آموزشی توجیهی «دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری» که در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، اظهار کرد: رعایت قانون برای همه دانشگاهیان یکسان است و در تبیین و اجرایی کردن دستورالعمل آراستگی و شئون اسلامی و رفتاری همه مدیران دانشگاه مسئول هستند.
وی با بیان اینکه نباید در فعالیت‌های فرهنگی افراط‌وتفریط کرد و باید رعایت قانون اسلامی و قانون‌مداری اولویت کاری مسئولان فرهنگی باشد، افزود: حجاب و عفاف نماد و پرچم ملت بوده و شایسته است برای حفظ ارزش‌ها و هویت دینی و مذهبی خود از آن دفاع کنیم و برای تعالی و پویایی ارزش‌ها فعالیت بیشتری انجام دهیم.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در اجرایی کردن دستورالعمل آراستگی و شئون اسلامی و رفتاری و مسئله حجاب و عفاف حرکت جدی و تحول جدیدی را آغاز کرده و  مدیران دانشگاه باید در نهادینه کردن آن تلاش کنند.


کلانتری انجام کار معرفت‌افزایی در دانشگاه با محور حجاب و عفاف را مهم خواند و درباره دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تصریح کرد: مبنای نگارش این دستورالعمل اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و سند قانونی است که باید به‌طور مطلوب در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شود.


وی مطرح کرد: در اجرای دستورالعمل باید دانشجویان، کارمندان و استادان کار معرفتی انجام دهند و در فضای سالم، آرامش و گفتمانی قوی به بیان نظر خود بپردازند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نقش حراست، مسئولان بسیج و تشکل‌های مذهبی را در این باره جدی و مهم دانست و افزود: بسیجیان و حراست و انتظامات از بازوهای اجرایی کار هستند که باید با آموزش، این کار را با کمال تکریم و دقت و رعایت قوانین انجام دهند.


لزوم تشکیل مرکز مشاوره مذهبی در واحدهای دانشگاهی


کلانتری بر تشکیل مرکز مشاوره مذهبی در واحدهای دانشگاهی و تحول در فضاسازی دانشگاه و انجام فعالیت‌های معرفتی تأکید کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و واحد ساری نیز در این نشست گفت: توجه به فرهنگ در کشور ما یک اصل است، نباید ما دانشگاهیان که نهادی مرجع هستیم از آن غفلت کنیم.


حسین منصوریان نقش هنر در اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی را مهم خواند و بیان کرد: زبان مرکب و محمل فرهنگ است، زبان فارسی برجسته‌ترین زبان و هویت ایرانی ما بوده و در تبیین فرهنگ اسلامی در مجامع بین‌المللی اثرگذار و نقش بسزایی دارد.


وی اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و اجرای مدبرانه و هوشمندانه این دستورالعمل در دانشگاه را ضروری دانست.


به گزارش آنا، کارگاه آموزشی توجیهی «دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری» ویژه رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان و مدیران فرهنگی، مدیران حراست، استادان معارف اسلامی، فرمانده بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان و کارشناسان فرهنگی خواهر و برادر استان مازندران، گلستان و سمنان امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد.


انتهای پیام/4121/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته