دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 14:49
مدير‌کل محیط زیست خراسان شمالی خبر داد؛

جلوگیری از استقرار صنایع آب‌بر در خراسان شمالی/ سیستم فاضلاب صنایع بزرگ آنلاین رصد می‌شود

مدير‌کل محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: توسعه صنایع در استان خراسان شمالی می‌بایست با در نظرگرفتن ارزیابی‌های زیست محیطی و جلوگیری از استقرار صنایع آب‌بر صورت می‌گیرد.
کد خبر : 412857
node_1016_0.jpg

سید اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با توسعه صنایع در استان خراسان شمالی اظهار کرد: ما در حوزه توسعه صنعتی اولویت‌مان جلوگیری از استقرار صنایع آب‌بر است و در این خصوص هماهنگی‌های لازم با مسئولان استانی در این خصوص  انجام شده  است.


وی با بیان این‌که تقریباً 7 صنعت بزرگ همچون سیمان، پتروشیمی و فولاد در این استان قرار دارد، گفت: این صنایع در ارتباط با حوزه پسماند و پساب و خروجی دودکش‌ها به‌طور کامل رصد می‌شوند و علاوه بر خوداظهاری به‌طور منظم در بازه‌های زمانی سه ماهه کارشناسان اداره کل محیط زیست استان در محل حضور یافته و از نزدیک فعالیت‌های این صنایع را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.


مدير‌کل محیط زیست استان خراسان شمالی با اشاره به این مطلب که برخی از این شرکت‌ها خروجی دودکش‌ها و همچنین سیستم فاضلابشان به سیستم آنلاین ما متصل است، افزود: در صورت بروز هر تخلف زیست محیطی این شرکت‌ها در صنایع آلاینده قرار گرفته و اقدامات فوری اداره کل محیط زیست استان برای رفع آن در دستور کار قرار می‌گیرد.


مطهری اذعان کرد: تأکید ما این است که هر صنعتی که دارای ظرفیت بزرگی است و قصد فعالیت در استان را دارد می‌بایست حتماً پیش از هر اقدامی ارزیابی‌های زیست محیطی خود را تهیه کرده و پیش از آن از هر فعالیت اجرایی جلوگیری شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ پروژه‌ای در استان بدون گزارش‌های ارزیابی‌ به مرحله اجرا نمی‌رسد و وضعیت توسعه صنعتی در منطقه با رعایت ملاحظات و محدودیت‌های استان در حوزه منابع آبی و زیستگاه‌ها صورت می‌گیرد.


انتهای پیام4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته