دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصیری:

مجتمع توانبخشی ایثارگران زعفرانیه با هدف خدمت‌رسانی به جامعه هدف در حال آماده‌سازی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران زعفرانیه تا 85 درصد پیشرفت داشته و در حال تکمیل شدن است.
کد خبر : 412809
9381715_163.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نادر نصیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در نشست خبری خود که امروز ششم شهریورماه در محل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار شد، گفت: جامعه شاهد و ایثارگر که بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه خدمات‌رسانی در سطوح مختلف را برایشان به‌عهده دارد، بالغ بر ۸۳۰ هزار ایثارگر در ۳ گروه شامل شهدا، آزادگان و جانبازان معزز هستند.


وی بیان کرد: در تهران بزرگ و در ۲۲ منطقه شهرداری و شهرستان شمیرانات ۱۳ بنیاد منطقه‌ای در حال حاضر فعال هستند؛ در مجموع 13 منطقه بنیاد شهید و امور ایثارگران بالغ بر ۸۵ هزار ایثارگر و خانواده شاهد دارای پرونده هستند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به تعداد پرونده‌های ایثارگری در استان تهران یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مقایسه با جامعه آماری ایثارگران کل کشور، توفیق خدمتگزاری به ۱۰ درصد از ایثارگران کل کشور را به خود اختصاص داده است.


نصیری با بیان اینکه در بنیاد شهید تهران بزرگ توفیق خدمتگزاری به ۳۰ هزار ایثارگر میهمان را داریم، بیان کرد: ایثارگران میهمان ما ۵ درصد از ایثارگران کل کشور هستند. برای ارائه خدمات شایسته به جامعه ایثارگری ۴ مرکز مشاوره فعال دایر است. در حوزه درمان ایثارگران نیز از مجموعه ۱۰ بیمارستان تخصصی روانپزشکی ۳ بیمارستان آن در استان تهران قرار دارد. در تهران بزرگ، بزرگترین مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران با امکانات ویژه درمانی و ورزشی با زمینی بالغ بر ۳۲ هزار متر مربع برای استفاده جامعه شاهد و ایثارگر در حال احداث است.


وی ادامه داد: ۲۸ هزار متر مربع مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران زعفرانیه فضای مفید دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شده و در حال حاضر نیز بالغ بر ۸۵ درصد پیشرفته فیزیکی داشته است. برخی از فازها 85 درصد و برخی دیگر از فازها به طور ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان برای پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران زعفرانیه هزینه شده است و امیدواریم که تا پایان سال جاری این مجموعه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.


وی یادآور شد: تعداد جانباز ۷۰ درصد کل کشور معادل 7 هزار نفر هستند که بنیاد شهید تهران بزرگ توفیق خدمتگزاری به ۱۷۰۰ نفر از این جانبازان معزز را به عهده دارد. ۱۰۰ نفر از این تعداد جانبازان در 4 آسایشگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ مستقر هستند. بالغ بر ۱۵۰ هزار دانشجو شاهد در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که ۳۰ هزار نفر از این تعداد در تهران بزرگ حضور دارند.


نصیری در پایان نشست تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ به‌عنوان نهاد متولی امور فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت از تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست دارد به‌جهت پراکندن عطر شهادت در جامعه اسلامی به فراخور امکانات سازمانی خود در حوزه ایثار و شهادت بیش از پیش فعال شوند.


انتهای پیام/4072/4100/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته