دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 15:52

نخست وزیر رومانی رأی اعتماد گرفت

«ویکتور پونتا» نخست‌وزیر رومانی موفق شد امروز سه‌شنبه در پارلمان این کشور رأی اعتماد بگیرد.
کد خبر : 41280

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، این رأی اعتماد نخستین آزمون مهم وی از زمانی که نخست‌وزیر این کشور شده است، به حساب می‌آید. پونتا در حالی موفق شد از پارلمان رومانی رأی اعتماد بگیرد که به اتهام فساد مالی در دادگاه محاکمه می‌شود.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هر سه حزب ائتلاف پونتا با اعلام رأی ممتنع، لیبرال‌های مخالف را در رأی عدم اعتماد یاری نکردند و به این طریق مخالفان نتوانستند 275 رأی مورد نیاز را برای خلع نخست وزیر از سمتش به‌دست آورند.


همزمان با برگزاری جلسه پارلمان رومانی در این خصوص، چند هزار نفر از مردم این کشور نیز در پارکی در نزدیکی پارلمان تجمع کرده بودند و شعارهایی علیه دولت سر می‌دادند؛ شعارهایی چون «مرگ بر دولت» و «تو مایه ننگ رومانی در اتحادیه اروپا هستی».


«کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهوری رومانی از نخست‌وزیر این کشور خواسته تا استعفای خود را اعلام کند و تأکید کرده است که نپذیرفتن این درخواست باعث تضعیف تلاش‌های دولت در مقابله با فساد مالی در این کشور شده است.


نخست‌وزیر رومانی اعلام کرده است: «در پارلمان ما نباید عدالت را اجرا کنیم و باید فقط به سیاست بپردازیم».


وی مدعی است که اقتصاد رومانی در دوره تصدی وی رونق یافته است و استعفا و کناره‌گیری او از قدرت منجر به ایجاد بی‌ثباتی سیاسی در این کشور می‌شود. پونتا در سال 2012 نخست وزیر رومانی شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رأی اعتماد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته