دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 13:06
مقاومت پزشکان جواب نداد؛

کارتخوان‌های مراکز درمانی از اول مهرماه فعال می‌شود

با وجود مهلت زمان کمی که تا پایان طرح ثبت‌نام پزشکان در طرح آموزش سازمان امور مالیاتی باقی‌مانده است اما با اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی از اول مهرماه پایانه‌های فروش و کارت‌خوان‌ها در مراکز درمانی و مطب پزشکان فعال می‌شود.
کد خبر : 412792
3118097.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نامه رئیس سازمان پزشکی در خصوص آموزش پزشکان در خصوص استفاده از کارت‌خوان‌ها در فضای رسانه‌ای انتقادات زیادی به همراه داشت.


وقتی بحث آموزش پزشکان در استفاده از کارت‌خوان‌ها مطرح شد و همین کافی بود که موجی از هجمه‌ها به سمت جامعه پزشکی روانه شود. متن‌ها و طنزها و اظهارنظرهای متفاوت در این خصوص مطرح شد و حتی کاریکاتورهای متفاوتی این موضوع را به چالش کشیدند؛ بسیاری از منتقدین مدعی بودند که وقتی حتی دست‌فروشان هم در مکان‌های عمومی از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنند چطور ممکن است که پزشکان برای استفاده از کارت‌خوان نیاز به آموزش داشته باشند؟


این در حالی است که علی رستم‌پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی برخی از این اظهارنظرها را غیرمنصفانه خوانده و معتقد است بیش از 80 هزار پزشک موظف به نصب کارت‌خوان هستند و این کارت‌خوان‌ها باکارت‌خوان‌های معمولی تفاوت دارند.


وی اعلام کرد مهلت زمانی که سازمان نظام پزشکی به دنبال آن بود نحوه ثبت‌نام در سامانه امور مالیاتی است نه موضوع شیوه کار کردن باکارت‌خوان؛ البته قرار بود تمامی پزشکان تا پایان مردادماه مطب‌های خود را به سیستم کارت‌خوان مجهز کنند اما به دلیل حواشی پیش‌آمده این موضوع تا 15 شهریورماه تمدید شد.


نکته قابل‌توجه این است که به فاصله 11 روز تا پایان مهلت قانونی ثبت‌نام پزشکان در سازمان مالیاتی تنها 5 درصد از جامعه پزشکی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.


بااین‌حال یکی از مسئولان سازمان نظام پزشکی در تماس خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی خبرگزاری آنا اعلام کرد که تمامی معاونت‌های این سازمان از انجام مصاحبه در خصوص کارت‌خوان‌ها منع شده‌اند و کارهای این طرح در حال انجام است.


اما سؤال اینجاست باوجود مهلت زمان کمی که تا پایان این طرح باقی‌مانده است چطور می‌توان امیدوار بود پزشکان باقیمانده بتوانند در سامانه امور مالیاتی ثبت‌نام کنند زیرا بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی از اول مهرماه پایانه‌های فروش و کارت‌خوان‌ها در مراکز درمانی و مطب پزشکان فعال می‌شود.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته