دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1398 - 12:08
هفته ترویج علم35/ مدیر کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

نقش دانشگاه‌ها در علمی سازی ورزش کشور/ دانشگاه‌ها نتوانستند خلل ورزشی کشور را برطرف سازند

مدیر کل اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ورزشکاران و قهرمانان ورزشی جذب مراکز علمی و دانشگاه‌ها می‌شوند؛ اما متأسفانه دانشگاه‌ها و مرکز علمی کشور نتوانسته‌اند استعدادیابی و استعدادپروری کنند و خللی که در ورزش کشور وجود دارد را برطرف سازند.
کد خبر : 412790
IMG (31).JPG

کمال جوانمرد در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به هفته ترویج علم و نقش دانشگاه‌ها در علمی سازی ورزش کشور اظهار کرد: دانشگاه‌ها در جوامع مختلف به‌عنوان کعبه علمی آن جامعه شناخته می‌شوند و فکر، تفکر و عقلانیت را به جامعه تزریق می‌کند. نقش دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان یک کعبه علمی در ورزش است.




بیشتر بخوانید:


سیستم حمل‌ونقل جهان در سال ۲۰۵۰+فیلم و عکس




وی افزود: دانشگاه‌ها توانسته‌اند سطح علمی و ظرافت‌های هنری ورزش کشور را ارتقا بخشند. ورزش دیگر یک تجربی نیست، بلکه علمی است. به‌طور مثال برای کسب رکورد تازه، ظرافت‌های علمی حرف اول را می‌زند. امروزه علوم ورزشی و تربیت‌بدنی به‌عنوان یک‌رشته میان‌رشته‌ای شناخته‌شده است.


مدیر کل اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه برای علمی سازی ورزش کشور گام‌های مؤثر زیادی برداشته‌اند، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سهم زیادی در علمی سازی ورزش کشور دارد و یک دین سنگینی به گردن ورزش کشور گذاشته است.


جوانمرد با بیان اینکه دانشگاه‌ها با ورزش کشور یک رابطه تک‌سویه دارند، اذعان کرد: ورزشکاران و قهرمانان ورزشی جذب مراکز علمی و دانشگاه‌ها می‌شوند؛ اما متأسفانه دانشگاه‌ها و مرکز علمی کشور نتوانسته‌اند استعدادیابی و استعدادپروری کنند و خللی که در ورزش کشور وجود دارد را برطرف سازند.


وی ادامه داد: نبود مراکز تخصصی ورزش و آکادمی‌ها از مشکلات اصلی ورزش کشور است که دانشگاه‌ها نیز باید سردمدار آن باشند؛ دانشگاه‌ها نتوانستند آکادمی‌ها و مراکز تخصصی ورزش را راه‌اندازی کنند؛ اکنون تنها دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی و توسعه این مراکز تخصصی ورزش و آکادمی‌ها را آغاز کرده است.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته