دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منافی‌پور:

حضور 100 هزار مادر و فرزند در استادیوم آزادی/ مراسم شیرخوارگان حسینی رونمایی از قدرت تربیت زن است

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: بزرگ‌ترین تجمع مادران تهرانی با شیرخوارگان حسینی ۱۵ شهریور ماه در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.
کد خبر : 412735
141679_334.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، داوود منافی‌پور در نشست خبری اجتماع عظیم بانوان و شیرخوارگان به منظور بزرگداشت حصرت علی‌اصغر (ع) که پیش از ظهر امروز در حسینیه نورُالبُکاء برگزار شد، گفت: چرا روضه‌خوانی سیدالشهدا نیاز به خبر و اطلاع‌رسانی دارد؟ چرا در این اطلاع‌رسانی این همه اشتیاق و استقبال وجود دارد؟ بعد از اجرای این کار گوش‌های زیادی در جهان تیز شد. چرا باید خبررسانی یک حرکت مذهبی صرف درباره امام حسین(ع) و کربلا این همه اشتیاق همراه داشته باشد. در جواب سؤالات فوق باید گفت پیام یک بانو در کربلا باعث این ازدحام و اشتیاق است.


وی بیان کرد: پیام مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) توسط حضرت رباب ۱۴۰۰ سال پیش همچون پرنده‌ای پرواز کرده و در قلب ایرانیان فرود آمده است.


دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) ضمن بیان اینکه نقطه عطف این حرکت بانوان هستند تا پیام مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) را به گوش جهانیان برسانند، بیان کرد:  وقتی ۱۷ سال پیش که این حرکت در مهدیه تهران آغاز شد، فکر نمی‌کردیم که به‌سرعت به این حد پیشرفت کند. بنده در این ۱۷ سال به یک چیز رسیدم و آن این است که داغ یک مادر که فرزندش را تقدیم سیدالشهدا کرد، آغازگر این حرکت عظیم شده است. این ایثار حضرت رباب هم نه گذشت به عنوان همسر که یک فداکاری و اطاعت از امام زمان خود بود.


منافی‌پور با مطرح کردن این سؤال که چرا در این 6 هزار جلسه در سطح جهان این‌همه ازدحام داریم، ادامه داد: شهادت طفل امام حسین(ع) در کربلا منشأ بیداری شد. اگر با این سلسله اتفاقات تا اکنون که به ما رسیده بتوانیم به سراغ بانوان برویم موفق خواهیم شد تا پیام کربلا را به جهانیان برسانیم.


وی اظهار کرد: ما در 6 هزار و پانصد نقطه در جهان این برنامه را اجرا می‌کنیم که اجرای آن از جغرافیای شیعه گذشته است. اهل سنت بدون اینکه تبلیغ کنیم و درخواست کنیم در جلسات این طفل شیرخوار شرکت می‌کنند و خودشان پایه‌گذار بسیاری از این جلسات در کشورهایی مثل کویت، بحرین، پاکستان و ... بودند.


دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) عنوان کرد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) مهندسی توسعه این جلسه را در دو مرحله 15 سال برنامه‌ریزی کرده است؛ 15 سال اول از برنامه جلوتر بودیم و اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد. در دو سال گذشته و 13 سال آینده در تلاش هستیم تا تعداد جلسات را به 44 هزار جلسه مخصوص واقعه‌گویی و روضه‌خوانی درباره این جنایت استکبار و ظالمان داشته باشیم.


منافی‌پور درباره قالب‌های دیگر اطلاع‌رسانی مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) نیز گفت: در تلاش هستیم ایستگاه‌های نمایشگاهی، عکس و خبری را خصوصاً در اروپا افزایش دهیم تا با این مجموعه کاملاً مردمی به‌‌عنوان یک هیئت بین‌المللی مطرح است پیام خود را به جهانیان برسانیم.


وی در تشریح رسالت مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) گفت: ایجاد سؤال در ذهن و زبان تمامی انسان‌ها رسالت ماست. مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) فراملی، فرامذهبی و فراجناحی است. گفتار و مرور این واقعه زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.


دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) عنوان کرد: حضرت مهدی پشت به کعبه خودشان را فرزند حضرت سیدالشهدا معرفی می‌کنند و در بیانیه‌ای که همه مسلمین بر آن اتفاق دارند عنوان می‌کند که فرزند سیدالشهدا هستم که در کربلا با تشنگی به شهادت رسید. کسی که تمدن مترقی مهدوی را پایه‌گذاری خواهد کرد پایه‌های حکومت خود را بر روی آموزه‌های امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا بنا خواهد نهاد. ما هم برای معرفی حکومت مهدوی از کربلا مسئله و شخصی را سر دست گرفته‌ایم که سند مظلومیت اباعبدالله است.


منافی‌پور بیان کرد: در فراخوان برای برگزاری مراسم شیرخوارگان در ورزشگاه آزادی بانوان را خطاب قرار دادیم چون بانوان مرکز این حرکت هستند. بانوان و زنانی که محور تربیت بشر هستند. زن فقط مربی فرزند نیست زن مربی همسر نیز هست. زن زنده‌کننده جامعه است به همین دلیل است که هجمه‌های دشمن هم متوجه زن‌ها ایران است.


وی خاطرنشان کرد: در خلال این برنامه‌ها فقط روضه‌خوانی و واقعه‌خوانی نداریم ما در قالب این برنامه قدرت تربیت و مربی بودن زن را بیان می‌کنیم. این حرکت رونمایی از قدرت تربیت زن است. نقطه شروع در زمینه‌سازی ظهور بانوان هستند تا زن در این جامعه زمینه‌ساز ظهور قیام نکند ظهور اتفاق نمی‌افتد.


دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) ضمن بیان اینکه ما با نوزادان پیام مظلومیت سیدالشهدا را به جهان مخابره کردیم، یادآور شد: با نیروی مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) که نه زبان داشت حرفی بزند و تشنه و بی‌دفاع بود مظلومیت سیدالشهدا را به جهانیان نشان دادیم. ما میلیون‌ها انسان را به سمت این سؤال خواهیم برد که این کودک ۶ ماه به کدامین گناه شهید شد؟


انتهای پیام/4028/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ماه محرم محرم 98
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴
۰
سلام اصلا مکان مناسب نیست چون دوره آفتابه و گرمه مخصوصا برای بچه
هلدینگ شایسته