دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 21:59
وزیر نفت:

تولیدات پتروشیمی را بعد از بازاریابی محصولات افزایش می‌دهیم/ 3 روزه به سطح تولید عادی برمی‌گردیم

وزیر نفت گفت: در حال حاضر ظرفیت بخش پائین دستی پتروشیمی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون در حال تولید است اما باید بازار فروش محصولات را در وهله نخست ارزیابی و ایجاد کنیم سپس تولید را افزایش دهیم.
کد خبر : 412715
99000.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزای آنا، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه چهارمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طی سالهای اخیر در زمینه تحقق سیاستهای حوزه مسئولیتهای اجتماعی بیشترین تمرکز را در منطقه غرب کارون و عسلویه داشته‌ایم، گفت: در بخش های دیگر همانند منطقه سرخس و کنگان، خدمات اجتماعی و عمرانی داشته‌ایم.


وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی پخته است، اظهار کرد: علت این پختگی را باید تولید محصولات پائین دستی در این بخش دانست؛ در واقع، این صنعت تا دو سال آینده، دومین جهش بزرگ خود را تجربه می کند؛ این در حالی است که تولید محصولات پتروشیمی کشور در حال حاضر، نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده و از رقم صد میلیون تن عبور  می کنیم؛ البته در حال حاضر تدارکات و زیرساخت های لازم برای جهش سوم پتروشیمی را نیز آماده کرده ایم که در نمایشگاه ایران پلاست می توان دستاوردهای آن را از نزدیک مشاهده کرد.


 این مقام مسئول افزود: امروزه بخش پائین دستی صنعت پتروشیمی سالانه ۶ میلیارد دلار خوراک خریداری می کنند؛ این در حالی است که در هیچ صنعت دیگری، چنین رخدادی را تجربه نمی کنیم که در نهایت این خوراک تبدیل به محصولات نهایی می‌شود.


به گفته وزیر نفت، در حال حاضر ظرفیت بخش پائین دستی پتروشیمی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون در حال تولید است؛ اما باید بازار فروش محصولات را در وهله نخست ارزیابی و ایجاد کنیم سپس تولیدات را افزایش دهیم. البته بخشی از این بازار فروش مربوط به حوزه صادرات و بخشی دیگر مربوط به حوزه داخلی است که بخش داخلی برای توسعه و رشد پیش شرط رشد اقتصادی را می طلبد چرا که ایجاد ثروت تقاضا برای محصولات را افزایش می دهد.


زنگنه با بیان اینکه به منظور تحریک صادرات نیازمند بهبود روابط بین المللی هستیم، تاکید کرد: آئین نامه پتروپالایشگاه‌ها در حال نگارش است و تا پایان ماه نیز وضعیت ۳۶۰ هزار بشکه خوراک مجموعه سیراف به نتیجه می رسد.


وی باتاکید بر اینکه مسئولیت مبارزه با جاسوسی و جلوگیری از نیروهای نفوذی و نیروهای پرسنلی صد درصد بر عهده بخش اطلاعاتی و امنیتی کشور است، تصریح کرد: ما بارها تاکید کرده ایم که در این حوزه باید حساسیت ها بیشتر شود چرا که صنعت نفت در خط مقدم فعالیت های اقتصادی است.


وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در صورت معافیت برای صادرات نفت ایران، چه میزان زمان برای افزایش تولید به سطح سابق تولیدات نیاز است، گفت: سه روز زمان لازم است تا تولید را به میزان پیش از کاهش بازگردانیم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته