دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 16:33
سارویی در جمع استادان ایثارگر:

حفظ ارزش‌های دینی و آرمان‌های نظام سرلوحه کاری مسئولان دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس حفظ ارزش‌های دینی و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مداری را سرلوحه کاری مسئولان و استادان دانشگاه عنوان کرد و خواستار توجه جدی آنان در رشد علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و اخلاق مدار در زمینه پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی شد.
کد خبر : 41269

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، دکتر حمزه سارویی در جلسه هم اندیشی استادان یادگار دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: در این برهه از زمان باید وجود قشر استادان ایثارگر را غنیمت بشماریم و برای آنان ارزش قائل شویم و از تجربیات و دانش آنان در مسئولیت های کاری بهره کافی را ببریم تا از این طریق، دین خود نسبت به این قشر از جامعه که بی شک یادگار هشت سال دفاع مقدس می باشند را ادا کرده باشیم.


وی استراتژی بسیج را کمک به ترویج اندیشه‌های ناب اسلام برشمرد و افزود: امروز با جامعیتی که بسیج دارد، این سازمان در تمام اقشار شکل گرفته است و یکی از پر اهمیت‌ترین اقشار بسیج، بسیج اساتید است، به طوری که دانشگاه یک محیط ظریف و پیچیده است و ساختار آن از استادان که به عنوان فرماندهان جنگ نرم هستند شکل می‌گیرد که باید با یک برنامه‌ریزی خاص و مخاطب شناسی در دانشگاه گام برداشت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، ظرفیت سازی و یکپارچگی استادان برای حضور در جهاد علمی و همچنین شناسایی مستمر مسائل علمی کشور، تبادل افکار و اطلاعات با سایر دستگاه‌ها و حضور موثر در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها را از اهداف بسیج اساتید برشمرد.


رئیس واحد شیراز با توجه به تاکید دکتر طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای طرح های ماندگار فرهنگی، بویژه سبک زندگی دینی، طرح مشاهیر و مفاخر و اخلاق حرفه ای و خواستار همکاری استادان بسیجی در کمک به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی در انجام این برنامه ها شد

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد فارس تصریح کرد: استادان باید بدانند که از شخصیت‌های تاثیرگذار در ابعاد شخصیتی دانشجویان در فضای دانشگاهی هستند چرا که دانشجویان امروز که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند، میراث آینده نظام به شمار می‌آیند.


رئیس واحد شیراز با توجه به تاکید دکتر طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای طرح های ماندگار فرهنگی، بویژه سبک زندگی دینی، طرح مشاهیر و مفاخر و اخلاق حرفه ای و خواستار همکاری استادان بسیجی در کمک به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی در انجام این برنامه ها شد و به دلیل اهمیت موضوع خاطر نشان کرد که این امر در دستور کار همه واحدها قرار گیرد.


سارویی، هدف از برگزاری چنین جلساتی را هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های بسیج اساتید در دانشگاه مطرح و عنوان کرد: در دانشگاه استادان، دانشجویان و مدیریت سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند و باید هر سه گروه در کارهای فرهنگی مشارکت کنند تا تاثیرگذار باشند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران یک دوره به یاد ماندنی است که در تاریخ جایگاه خاصی دارد و هر گاه بحث از دفاع مقدس می شود، باید یادی از امام راحل(ره) و ارشاد مخلصانه و حکیمانه ایشان و همچنین ارتباط صمیمانه ای که با مردم داشت،بکنیم و به نقش رهبری نیز نگاه ویژه ای داشته باشیم.


دکتر حمید محمودیان با توجه به نقش مثبت دانشگاه آزاد اسلامی در آشنا کردن این نسل به حقایق دفاع مقدس،آثار و نتایج آن، از استادان بسیجی به عنوان فرماندهان جنگ نرم خواست تا در انتقال واقیعت های دفاع مقدس به نسل جوان، بخصوص دانشجویان از هر گونه بزرگ نمایی دوری کرده و راست گویی را بکار گیرند.


در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر زمانی،رییس سازمان بسیج اساتید استان فارس برگزار شد و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از استادان ایثارگر و بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی فارس تجلیل و هدایایی به آنان اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب