دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 14:24
آنا گزارش می‌دهد؛

با مدیرعامل جدید پرسپولیس آشنا شوید/ پایان دوران عرب و بازگشت کاپیتان اسبق

پس از استعفای ایرج عرب از مدیریت باشگاه پرسپولیس، محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد، البته او پیش از این هم سابقه مدیرعاملی این باشگاه را داشته است.
کد خبر : 412603
2586495.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، زمزمه رفتن ایرج عرب از صندلی مدیرعاملی پرسپولیس از خیلی وقت‌ پیش مطرح شده بود. عرب صبح امروز با اعلام وزیر ورزش و جوانان از سمت خود استعفا کرد و  بلافاصله اعضای هیئت مدیره برای انتخاب مدیرعامل جلسه تشکیل دادند و در نهایت روی انصاری‌فرد توافق حاصل شد و او به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد. البته پیش از این انصاری‌فرد رئیس کمیته فوتسال بود که به دلیل حضور ساکت در هیئت رئیسه از این سمت استعفا کرد و حالا قرار است  او در منصب مدیرعاملی پرسپولیس فعالیتش را ادامه دهد. 


مدیران پرسپولیس در 4 ساله گذشته


در چند سال اخیر پرسپولیس از نظر مدیریتی ثبات قابل قبولی داشت. در فرودین ماه سال 94 بود که فلاح‌نژاد به عنوان سرپرست پرسپولیس، راهی استانبول شد تا مذاکرات نهایی را با برانکو انجام دهد. پس از این توافق، برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد و علی‌اکبر طاهری هم در همان زمان، به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد. 


احیای پرسپولیس با طاهری


طاهری به مدت دو سال به عنوان مدیرعامل در این باشگاه حضور داشت، زمانی که پرسپولیس به طاهری تحویل داده شد، تیم اوضاع به‌هم‌ریخته‌ای داشت، سرخپوشان یک تیم ورشکسته و بی‌عنوان در لیگ برتر بودند ولی پس از حضور این مدیرعامل پرسپولیس بهترین تیم لیگ شد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. پس از دو سال حضور طاهری در پرسپولیس، به دلیل اختلاف با اسپانسر قبلی باشگاه و مشکلات دیگر از این سمت کنار رفت و جای خود را به گرشاسبی داد.


مدیری با بدهی سرسام‌آور اما موفق!


حمیدرضا گرشاسبی از آذر 96 تا آذر 97 به مدت یک سال به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد. او در مدت زمانی که به عنوان مدیرعامل در این باشگاه حضور داشت، مخالفان زیادی داشت که همگی خواهان جدایی او از پرسپولیس بودند. شاید مهم‌ترین موضوعی که در زمان گرشاسبی در پرسپولیس به آن باید توجه کرد، بدهی‌هایی این باشگاه بود. پرسپولیس قبل از آمدن گرشاسبی به پرسپولیس،  35 میلیارد تومان بدهی (به استثناء بدهی مالیاتی) داشت، اما در دوران حضور گرشاسبی این رقم به 70 میلیارد تومان رسید. البته سرخپوشان پایتخت در زمان گرشاسبی به عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسیدند و همچنین توانستند به فینال آسیا صعود کنند و به‌عنوان نایب‌قهرمانی در آسیا دست پیدا کنند. 


رفتن برانکو نقطه تاریک کارنامه عرب


گرشاسبی پس از یک سال حضور در پرسپولیس به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان جای خود را به عرب داد و او از 17 آذر 97 تا پنجم شهریور 98 کمتر از یک سال، صندلی ریاست پرسپولیس را در دست داشت. مهم‌ترین اتفاقی که در زمان ریاست عرب در پرسپولیس به وجود آمد، رفتن برانکو از این تیم بود که می‌توان آن را نقطه سیاه کارنامه عرب بدانیم. تمایل پروفسور پرسپولیس و هواداران و بازیکنان بر این بود که او در پرسپولیس بماند اما عدم پرداخت حق و حقوق این مربی و پشت گوش‌ انداختن این موضوع از سوی مدیرعامل پرسپولیس در نهایت به جدایی او منجر شد.


پس از رفتن برانکو از پرسپولیس، اختلافات در این باشگاه به اوج خود رسید. مهرداد هاشمی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه از مدت‌ها قبل به دلیل اختلاف با ایرج عرب در جلسات شرکت نمی‌کرد و دیگر اعضای هیئت مدیره هم چندان با عرب همراه نبودند. جدایی برانکو از پرسپولیس، عقد قرارداد‌های خارج از عرف با بازیکنان قبل از آمدن سرمربی، همگی دست به دست هم دادند تا صندلی ریاست عرب در پرسپولیس لرزان‌تر از قبل شود.


بازگشت مدیرعامل اسبق به جمع سرخ‌پوشان


پرونده ایرج عرب با همه اتفاقات ریز و درشت به پایان رسید و حالا محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل انتخاب شد تا در فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، اوضاع پرسپولیس را سر و سامان دهد. البته انصاری‌فرد پیش از این هم سابقه مدیرعاملی پرسپولیس را در کارنامه خود داشته است. او از سال 84 تا 86 به مدت 17 ماه به عنوان مدیرعامل پرسپولیس مشغول به کار بود. 


در زمان مدیریت انصاری‌فرد، بازی خداحافظی عقاب آسیا در پرسپولیس برگزار شد. با رایزنی‌های انصاری‌فرد تیم بایرن مونیخ با ستاره‌های خود به ایران آمد تا در مقابل پرسپولیس بازی کند و در همان بازی هم به تاریخ 23 دی ماه سال 84، عابدزاده از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. همچنین دنیزلی مربی موفق پرسپولیس در زمان انصاری‌فرد به ایران آمد. 


انصاری‌فرد علاوه بر اینکه کارنامه قابل قبولی در دوران ریاست خود در پرسپولیس داشت، در دوران بازیگری خود هم توانست نامش را در تاریخ این باشگاه ماندگار کند. او در رقابت‌های جام در جام سال 1990 که تیم پرسپولیس با تیم المحرق بحرین به میدان رفت، زننده گل قهرمانی پرسپولیس در این مسابقه بود. 


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته