دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 10:40
فلاحت‌پیشه در گفتگو با آنا:

سقوط پهپاد آمریکایی یک نقط عطف در ابزار قدرت ایران علیه ترامپ بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سقوط پهپاد آمریکایی یک نقط عطف برای این تغییر بود، تا پیش از آن نوعی رفتار مداخله آمیز را در دستور کار داشته باشند، اما اکنون جمهوری اسلامی ایران نقش فعالی در شکل‌دهی دستورکارها دارند.
کد خبر : 412508

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حضور ظریف در اجلاس جی هفت اظهار کرد: این سفر سبب شد حضور دیپلماسی ایران را نزدیک میز هفت قدرت بزرگ دنیا داشته باشیم.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه سیاست‌های گروه هفت را نپذیرفته است؛ چرا که همواره مواضعشان در قبال کشور کشور ما ناعادلانه بوده؛ ولی اینکه وزیر امور خارجه ایران با احترام به این اجلاس دعوت می‌شود به‌رغم اینکه آمریکایی‌ها مواضع گوناگونی گرفتند و مطمئنیم این دعوت بدون اطلاع آنها هم نبوده، اما با حضور نماینده ایران موضوعات نشست تحت تأثیر مسائل ایران قرار می‌گیرد، یک موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این نشان می‌دهد خلاف آنچه آمریکایی‌ها پیش‌بینی کردند از تحریم ظریف تا تلاش برای اجرای تحریم دیپلماتیک در قالب ماده 41 فصل هفتم و حتی مواد خارج از رویه بین‌المللی این یک پیروزی برای ایران و شکست برای آمریکایی‌ها بوده و نوعی فشار و بار  بین‌المللی را روی آمریکایی‌ها وارد کرده است و نشان داد سیاست مقاومتی ایرانیان نتیجه داد است.


نماینده مردم گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این نهایت قضیه نیست، جمهوری اسلامی تازه دارد ابزار خود برای تغییر در بازی‌های بین‌المللی را رو می‌کند و باید با استفاده از ابزارهایی که دارد فضایی که اکنون آمریکا و اروپا برای کشتن زمان ایجاد کردند و به ضرر ایران است را تغییر دهد.


وی با بیان اینکه سیاست کلی ایران در قبال دنیا در تعریف تازه‌ای در حال شکل‌گیری است، گفت: سقوط پهپاد آمریکایی یک نقط عطف برای این تغییر بود، تا پیش از آن نوعی رفتار مداخله آمیز را در دستور کار داشته باشند، اما اکنون جمهوری اسلامی ایران نقش فعالی در شکل‌دهی دستورکارها دارند و این یک ابزار قدرتی است که هرچند کشمکش حل نشد اما ایرانی‌ها توانستند ماهیت کشمکش را تغییر دهند و متفاوت از بازی‌هایی که در گذشته شکل گرفته ایرانی‌ها بازی را به دست گرفته‌اند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته