دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 09:58
روحانی:

گرفتن عکس با حسن روحانی به‌همراه تحریم امکان‌پذیر نیست/ مخالف ساخت مسکن توسط دولت برای مردم هستم

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مخالف ساخت مسکن توسط دولت برای مردم هست، گفت: دولت باید زمین رایگان در اختیار مردم قرار دهد تا دیگر ایرانی آرزوی داشتن مسکن نداشته باشد.
کد خبر : 412500
156689161596725800.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه هم‌زمان با هفته دولت، با حضور در محل اجرای عملیات طرح اقدام ملی تولید مسکن در تهران، اظهار کرد: اگر بخواهیم با هر کسی حرف می‌زنیم و از طرفی دیگر هم اگر بخواهیم در مقابل هر کسی مقاومت می‌کنیم.


وی افزود: ما اگر مقاوم باشیم کسی نمی‌تواند ایران را شکست بدهد؛ آنچه در هفته‌های اخیر در رابطه مذاکره با جهان انجام دهیم بر همین مبنا استوار است.


روحانی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل با بدخواهان برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: در رأس کار دولت رونق تولید ملی قرار دارد.


رئیس‌جمهور به بیان خاطره‌ای هم پرداخت و گفت: اواخر سال ۱۳۵۹ ما جلسه‌ای در نخست‌وزیری با شهید رجایی داشتیم که شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز در آن حضور داشتند؛ این جلسه ساعت 10 شب بود؛ ما نشسته بودیم وی پشت میز بود؛ شهید بهشتی اشاره کرد کمی آرام‌تر حرف بزنید چون ۴۸ ساعت است شهید رجایی نخوابیده بود. این‌طور با اخلاق و فداکاری کار می‌کردند


وی تأکید کرد: برای این هدف تولید ملی در رأس امور است و اگر در کشور رونق تولید ایجاد شود، ما توانمندتر، قدرتمندتر و ثروتمندتر خواهیم شد و می‌توانیم از پیچ‌وخم این مسیر عبور نماییم.


روحانی در ادامه با بیان اینکه آنچه در هفته‌های گذشته در مذاکرات با دنیا انجام دادیم و خواهیم داد، بر همین مبنا است، تصریح کرد: قدرت ایران، احقاق حقوق مردم و ایستادگی در برابر بدخواهان بوده است.


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرف غربی باید به تعهدات خودش در برجام بازگردد، ادامه داد: کشورهای غربی باید با احترام متقابل انقلاب اسلامی، نظام و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و از خطای خود برگردند.


وی با تأکید بر اینکه اگر آمریکا از تحریم‌ها دست برندارد، هیچ تحول مثبتی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: کلید ایجاد و راه تحول مثبت بین ایران و آمریکا در واشنگتن قرار دارد.


روحانی قدم اصلی آمریکا لغو تمام تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: اگر همه تحریم‌ها توسط آمریکا برداشته شود و در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد، تمام مشکلات حل خواهد شد؛ آن‌ها بدانند که ما مرد مذاکره هستیم و خواهیم بود.


وی با بیان اینکه آمریکا از تحریم ظالمانه دست بردارد، آن موقع شرایط جدیدی خواهد بود، گفت: دولت به دنبال عکس گرفتن نیست و کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد با تحریم امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه فتوشاپ باشد.


رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به طرح‌های مسکن در دولت تدبیر و امید، گفت: آقای آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی معتقد بود باید از بانک مرکزی بر اساس پایه پولی برای طرح‌های مسکن استقراض کرد که من مخالف بودم و این کار تورم بسیار شدیدی را به جامعه وارد می‌کرد.


وی با بیان اینکه داشتن مسکن یعنی آرامش ملت و تأکید من در دولت بازآفرینی بافت فرسوده است، ادامه داد: در بافت فرسوده آب، برق، تلفن و جاده داریم، ولی در زمین خالی این امکانات وجود ندارد و باید با مدل جدید خانه بسازیم که بسیار سخت است.


روحانی با تأکید بر اینکه شهری بسازیم به نام جمهوری اسلامی، اشاره کرد: باید یک معماری قوی و منسجمی در جمهوری اسلامی ساخته شود و اگر کسی فردا از ما پرسید معماری ما چیست بنای خوب و مناسب نشان دهیم.


وی با بیان اینکه مردم ایران آرزو دارند خانه داشته باشند، ادامه داد: باید 500 هزار واحد نیمه‌تکمیل و 400 هزار واحد مسکونی جدید در کشور توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شود.


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه من با ساختن خانه توسط دولت برای مردم مخالفم، تأکید کرد: دولت باید سیاست‌های مسکن را ارائه کند، ولی روند اجرایی مسکن باید از سوی بخش خصوصی ساخته شود.


به گفته وی خریداری زمین در ایران به سوداگری تبدیل شده است، تصریح کرد: کسی که نیاز درستی در زمین ندارد و آن می‌خرد و به سوداگری دامن می‌زند. دولت باید زمین را رایگان به مردم تحویل دهد که دیگر این سوداگری‌ها رخ ندهد.


روحانی ادامه داد: به وزیر راه و شهرسازی گفتم برای مسکن‌اولی‌ها و کارمندان دولت کاری کنیم که ظرف چند سال خانه‌دار شده و از حقوقشان کم شود؛ این موضوع سبب راحتی کارمند خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن بسیار سریع بوده و خرید خانه از دسترس مردم خارج شده است، یادآور شد: همه باید یاری و همیاری کنیم تا مردم خانه‌دار شوند؛ از سویی دیگر مسکن سبب اشتغال برای جوانان و کارگر خواهد شد.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته