دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گزارش وضعیت طرح‌های صنعتی آماده افتتاح در هفته دولت

در آستانه هفته دولت، تعداد 409 طرح با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر 38هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی حدود 30هزار نفر، در کل کشور قابل افتتاح هستند.
کد خبر : 412456
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا،83 درصد از سهم سرمایه‌گذاری کل طرح‌ها و 66 درصد از سهم اشتغال، به 94 طرح بزرگ یا متوسط (عموماً با سرمایه‌گذاری بالغ بر 30 میلیارد تومان) اختصاص داشته که پیشنهاد افتتاح آن‌ها توسط مقامات کشوری ارائه شده و افتتاح 315 طرح دیگر توسط مقامات استانی در نظر گرفته شده است.


استان‌های گلستان، تهران، هرمزگان، آذربایجان‌شرقی و خراسان رضوی در رتبه اول تا پنجم از لحاظ تعداد هستند.


متوسط سرمایه‌گذاری طرح‌های کشور حدود 90 میلیارد تومان و متوسط اشتغال‌زایی آن‌ها حدود 75 نفر بوده است


از نظر سرمایه‌گذاری، استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، ایلام و یزد مجموعاً با 28 هزار میلیارد تومان، حدود 75 درصد سرمایه‌گذاری‌های محقق شده را پوشش می‌دهند (متوسط سرمایه‌گذاری طرح‌ها در این 5 استان 430 میلیارد تومان است).


از نظر اشتغال نیز استان‌های تهران، فارس، کرمان، یزد و البرز با حدود 17 هزار نفر اشتغال‌زایی، سهم 56 درصدی از کل کشور را در اختیار دارند (متوسط اشتغال طرح‌ها در این 5 استان 193 شغل به ازای هر طرح است).


در کل کشور 80 درصد سرمایه‌گذاری طرح‌ها مربوط به دو حوزه صنایع معدنی و شیمیایی است (57 درصد صنایع معدنی و 23 درصد صنایع شیمیایی). همچنین 54 درصد اشتغال کل پروژه‌ها توسط صنایع معدنی و غذایی محقق شده است ( 38 درصد صنایع معدنی و 16 درصد صنایع غذایی).


کمترین سهم سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی مربوط به حوزه سلولزی بوده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته