دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوبخت:

در تصمیم‌گیری‌های بودجه 99 انعطاف داشته باشیم

رئیس‌سازمان برنامه‌وبودجه در پنجمين جلسه ستاد تهيه بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید انعطاف داشته باشیم و از نوسان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باید اجتناب كنیم.
کد خبر : 412440

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سازمان برنامه‌وبودجه، محمدباقر نوبخت  اظهار کرد: نقشه راه و مسیر متفاوتی كه در روند اصلاحات ساختاری بودجه در پیش گرفته‌ایم، روندی است كه در آن منافع و مصالح مردم و كشور به‌صورت شفاف و نظارت‌شده لحاظ شده است.


وی افزود: در مسیر جدید، همه اركان سازمان برنامه‌وبودجه كشور، هم‌دل و همراه و نیز یكپارچه و قوی حركت خواهیم كرد و به‌گونه‌ای تصمیم خواهیم گرفت كه سیاست‌گذاری‌ ما توأم با تأنی و درایت و با در نظر گرفتن آثار این تصمیمات برای آیندگان هم خواهد بود.
رئیس‌
سازمان برنامه‌وبودجه تصریح كرد كه در مرحله اول در تصمیم‌گیری‌ها، باید انعطاف داشته باشیم و از نوسان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باید اجتناب كنیم و به یاد داشته باشیم كه نقشه راه ما باید دوراندیشانه و جامع و با افقی روشن و قابل‌دسترس تدوین و تنظیم شود.


نوبخت در واپسین بخش از سخنان خود تأكید كرد كه اگر در جامعه و در میان آحاد مردم شریف كشور، رنج و زحمت ایجاد شود و خدای‌ناکرده آسیبی وارد شود، سازمان برنامه‌وبودجه كشور به‌عنوان دستگاه سیاست‌گذار خود را مسئول می‌داند و وظیفه دارد همواره پاسخگو باشد.


بر پایه این گزارش، در پنجمین جلسه ستاد تهیه و تدوین بوده سال ۱۳۹۹ كل كشور، سید حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه‌وبودجه كشور، گزارشی از روند اصلاحات ساختاری بودجه با تمركز بر بودجه ۱۳۹۹ كل كشور ارائه كرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم از روند موجود كه معایب و نواقصی دارد، گذر كنیم و به روند مطلوب برسیم، ضرورت دارد كه در مورد برخی مفاهیم كلیدی و اساسی به اجماع و اتقان برسیم و از جمله این مفاهیم، دستگاه‌های سیاست‌گذار، دستگاه‌های مجری، سند اجرایی- برنامه محوری- بازنگری در هزینه‌ها، شفافیت در اطلاعات و اتصال سامانه‌ها، كارآ كردن و هدفمند كردن هزینه‌ها است.
وی افزود: برنامه سازمان برنامه‌وبودجه كشور این است لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور را با ساختاری جدید مبتنی بر اصلاحات ساختاری بودجه تدوین كند كه در آن، تعداد محدودی دستگاه اصلی و سیاست‌گذار، پاسخگوی مجلس شورای اسلامی باشند.
پورمحمدی در ادامه گزارش خود به تشریح دیگر واژه‌های كلیدی و اساسی در اصلاحات ساختاری بودجه از قبیل دستگاه مجری، برنامه، كمیته بازبینی هزینه‌ها، سند بودجه، بودجه‌ریزی میان‌مدت و تخصیص كارا و هدف‌گرای بودجه پرداخت و اظهار داشت: در مورد تك‌تك این واژه‌ها گفت‌و‌گوها و جلسات متعدد كارشناسی در سازمان برنامه‌وبودجه كشور برگزارشده و این جلسات با وسواس، دقت و جدیت استمرار خواهد داشت تا به اجماع و هماهنگی كامل برسیم.


وی در خاتمه گزارش خود گفت: در بودجه‌ریزی میان‌مدت، هر یك از برنامه‌های نهاد سیاست‌گذار به‌صورت دوسالانه و غلتان تنظیم و تدوین می‌شود و در نهایت بودجه‌های سنواتی هم دوساله تدوین خواهد شد.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب