همکاری سازمانهای تبلیغات و اوقاف یک همافزایی در جهت غنای فرهنگی است
به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حجتالاسلام سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در نشست خبری طرح شمیم حسینی و مهر تحصیلی که در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه حضور یافت، گفت: یکی از بزرگترین برکات و توفیقاتی که به نهاد دین وارد شده است بحث همافزایی سازمانی میان سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه ماه محرم است.
وی بیان کرد: بخش عمده موقوفات مربوط به امام حسین(ع) است و سازمان تبلیغات اسلامی بنا به وظیفه ذاتی خود در جهت سازماندهی و غنابخشی فرهنگی، وظیفهاش در حوزه کار فرهنگی در هیئتهای مذهبی، کانونها و مداحان است؛ به همین دلیل برای انجام امور در محرم بهترین اقدام برای انجام امور فرهنگی همین همافزایی دو مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سازمان تبلیغات بلافاصله وارد کار شد و با ورود به بحث اطلاعرسانی به سازمانهای استانی در یک ویدئو کنفرانس تمام هماهنگیها با شوراهای مذهبی هیئتها و کارشناسان را جداگانه انجام داد و در نهایت در یک هماهنگی و اطلاعرسانی به هیئتهای سراسر کشور زمینه همکاری بیشتر در این همافزایی پدید آمد.
وی اظهار کرد: از جاییکه سازمان اوقاف عظمی مهم در جهت کمکرسانی به هیئتهای مذهبی در ماه محرم را در دستور کار خود قرار داده است و هیئتها نیز در سازمان تبلیغات اسلامی دارای مجوز سالیانه هستند در یک هماهنگی و همافزایی هیئتهایی که فعال بوده و شرایط دریافت کمکها را دار هستند شناسایی شده و شرایط دریافت کمکها مهیا میشود.
وی یادآور شد: هیئتهایی که فعال هستند برای دریافت کمکها باید از طریق سامانه بیرق اقدام کنند و با ورود به این سامانه مشخصات کامل خود را ثبت کنند. هدف این اقدام نیز در جهت تسهیل در انجام امور هیئتها برنامهریزی شده است تا از مراجعتهای بیمورد مسئولان هیئت پیشگیری شود. مسئولان هیئت با حضور در همان نمایشگاهی که برگزار خواهد شد حواله اقلام خود را دریافت میکنند که این دریافت نیز با تایید نماینده سازمان تبلیغات در جهت فعال بودن هیئت استعلام میشود.
میرمحمدیان تأکید کرد: سازمان تبلیغات با همکاری با مجموعههایی که کارهای هنری فاخر دارند و استفاده از نقاشان و طراحان زبردست این مجموعهها درصدد فضاسازی هنری در ایام و هیئتهای امام حسین(ع) است که با بهکارگیری هنرهای ایرانی و اسلامی فضاهای مطلوبی آمادهسازی میشود. در این ارتباط به دنبال احیای هنرهای اسلامی و ایرانی و استفاده از هنرمندان بهنام هستیم.
وی یادآوری کرد: اقدام دیگر سازمان تبلیغات که در جهت محتوایی انجام خواهد شد مسئله کارگروههای خانواده است که آن هم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در روز میلاد حضرت فاطمه(س) به مداحان که فرمودند به حوزه خانواده ورود کنید، کارگروههای خانواده تشکیل شده است. در تمام کشور سعی ما بر این است که به تمام مداحان و مسئولان هیئت ورود در این حوزه را آموزش دهیم. که با توجه به ظرفیت بسیار بالای ماه محرم شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود. از همین جا از این همکاری و هم افزایی سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار قدردانی میکنیم.
انتهای پیام/4072/4100/
انتهای پیام/