دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1398 - 14:28
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان تأکید کرد؛

هدایت پایان‌نامه‌ها به سمت حل مشكلات جامعه با حفظ ارزش‌های اعتقادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان بر هدایت پایان‌نامه‌ها به‌صورت هدفدار به سمت حل مشكلات جامعه با حفظ ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی تأکید کرد.
کد خبر : 412364
IMG_5717.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، جلسه دفاع دو نفر از دانشجویان دكتری تخصصی حقوق خصوصی از رساله دكتری خود ظهر امروز با حضور اعضای هیئت داوران و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این دانشگاه برگزار شد.


در حاشیه این نشست تخصصی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در گفتگو با آنا اظهار کرد: امروز دانشجویان تحصیلات تكمیلی ما در بالاترین سطح علمی قرار دارند و استادان گروه‌های تخصصی با ممارست و دقت كافی به هدایت علمی پژوهشی دانشجویان همت گمارده‌اند.


مهدی زارع ادامه داد: دانشگاه‌هایی كه دارای رشته‌های تحصیلات تكمیلی هستند دارای اعتبار و ثبات بالاتری بوده و داوطلبان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند؛ بنابراین بدون تردید حضور دانشجویان تحصیلات تكمیلی در دانشكده‌های مختلف می‌تواند در دانشجویان مقاطع پایین‌تر ایجاد انگیزه كرده و آنها را به مقوله علم و پژوهش مشتاق‌تر كند.


وی اضافه كرد: در جلسات دفاعیه رساله دكتری تخصصی سعی بر آن است كه از بهترین استادان همان رشته‌ها در سطح استان برای داوری و نظارت استفاده شود تا فضای آموزشی این واحد دانشگاهی علمی‌تر و حركت به سمت ارتباط با صنعت در آینده شغلی دانشجویان ملموس‌تر باشد.


زارع بیان كرد: در رشته‌های مختلف از جمله رشته حقوق، تلاش شده است تا موضوعات پایان‌نامه به سمتی سوق داده شود كه معضلات و مشكلات جامعه شناسایی و برای آنها راهكار و راه‌حل‌های مناسب درنظر گرفته شود كه البته استفاده از این راه‌حل‌ها، نیازمند همكاری دستگاه‌های اجرایی و مدیران است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان خاطرنشان كرد: در جلساتی كه با معاونت علمی واحد گرفته شده، تأكید بر این بوده است كه پایان‌نامه‌ها به‌صورت هدفدار به سمت حل مشكلات جامعه هدایت شده و علاوه بر اینكه از لحاظ علمی راهكارهای  مناسب در اختیار مجریان امر گذاشته شود؛ ارزش اعتقادی و فرهنگی جامعه نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.


به گزارش آنا، در این جلسه دفاعیه،  محمد افراس و احسان كارگران بافقی دانشجویان مقاطع دكتری تخصصی حقوق خصوصی از رساله‌های خود با عنوان‌های «حمایت از حقوق اشخاص ثالث در برابر شرکت‌های سرمایه» و «تحول عقد به‌واسطه شرط خلاف مقتضای ذات در فقه امامیه و حقوق ایران» با موفقیت دفاع كردند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته