دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روند تعیین دستمزد 95 کارگران این ماه آغاز می‌‌شود

مسئول کمیته دستمزد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از تشکیل ستاد مزد سال آینده این کانون تا پایان مهرماه خبر داد.
کد خبر : 41235

مسعود نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ستاد مزد کارگران متشکل از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است، افزود: با توجه به اینکه قانون کار بحث تورم و سبد معیشتی خانوار را برای تعیین دستمزد کارگران پیگری می‌کند، بنابراین ما باید الزاما با گروه‌های کارفرمایی و دولت وارد مذاکره شویم.


وی تصریح کرد: نرخ دستمزد کارگران بر اساس دو معیار تورم اعلامی بانک مرکزی و گزارش‌های میدانی از هزینه‌های کارگران در ستاد مزد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تعیین می‌شود و ماحصل آن برای بررسی و تصمیم‌گیری به شورای عالی کار فرستاده می‌شود.


نیازی بیان کرد: مهم‌ترین اتفاق دستمزد سال 94 ورود شورای عالی و کمیته‌های مزد به بحث تعیین دستمزد بر اساس سبد معیشتی کارگران بود که به همین علت نحوه تعیین دستمزد سال جاری را می‌توان از اتفاقات نادر در جامعه کارگری دانست، چراکه تا کنون همواره تعیین مزد با تکیه بر نرخ تورم صورت می‌گرفت.


عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تاکید کرد: نمایندگان کانون در سراسر کشور در حال انجام تحقیقات و همچنین نظرسنجی از کارگران برای به دست آوردن سبد هزینه‌ها هستند که پس از جمع‌بندی نتایج به هیات مدیره کانون ارایه خواهد شد.


به گفته وی، سبد هزینه‌ای کارگر شامل اقلامی مانند خوراک، مسکن و اجاره‌بها، پوشاک، هزینه‌های درمانی، بهداشت و... برای یک خانواده 4 نفره کارگری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته