دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1398 - 09:39
فولادگر در گفتگو با آنا:

قاچاق به سمت صادرات رفته است/ تغییرات قوانین به افزایش قاچاق منجر می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوباتی که مرتباً دستخوش تغییرند جای اینکه کار اصلی خودشان که مبارزه با قاچاق و کالا و ارز و سالم سازی اقتصاد است را انجام دهد، مانع و عامل دست و پاگیری برای تولید است.
کد خبر : 412263
17022.jpg

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه گزارشی از موانع قانون مبارزه با کالا و ارز در کمیسیون ویژه حمایت از تولید تهیه و در صحن مجلس قرائت شد، اظهار کرد: این گزارش بیشتر پیرامون خود قانون، اجرای نادرست آن و تغییرات مکرر قانون بوده است. 


وی افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سالی که تصویب شده، دو بار اصلاحیه داشته و اکنون بار دیگر اصلاحیه دارد که در کمیسیون اقتصادی مانده است. یعنی قانون یکبار به صحن آمده و باز به کمیسیون اقتصادی بازگشته و دلیلش هم این بوده که نمایندگان معتقد بودند با توجه به شرایط فعلی کشور این قانون باید بازنگری شود.


رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شرایطی به تصویب رسیده که واردات در کشور پررنگ‌تر از صادرات بوده است و با توجه به نوسانات ارزی پیش آمده در سال گذشته و شرایط تحریم، متأسفانه قاچاق به سمت صادرات رفت؛ بنابراین لایحه به کمیسیون اقتصادی بازگشت.


فولادگر گفت: معتقدم نوع قانون‌گذاری و مصوباتی که مرتباً دستخوش تغییرند جای اینکه کار اصلی خودشان که مبارزه با قاچاق و کالا و ارز و سالم سازی اقتصاد است را انجام دهد، مانع و عامل دست و پاگیری برای تولید است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی قانون به صورت ویژه در دستور کار کمیسیون اقتصادی نیست خاطرنشان کرد: این قانون در سال 97 به کمیسیون اقتصادی رفته و هنوز کار اصلاحات آن تمام نشده است. معتقدم باید اصلاحات به نحوی صورت گیرد که قانون به درستی انجام شود و این بهترین حمایت از تولید است، ولی وقتی خود قانون دچار اشکال باشد به نحوی نقض غرض و خود مانعی برای تولید است.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته