دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1398 - 18:13
میرزایی نیکو در گفتگو با آنا:

تشکیل کمیته برای بررسی نحوه فروش حامل‌های انرژی در شهرهای مرزی/ مخالفت وزارت کشور با پرداخت مقرری به دهیاری‌ها

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت:  فروش فرآورده‌های نفتی به مرزنشینان و تأمین منابع مالی برای شوراهای بخش، روستا، استان، شهرستان دو دستور کار جلسه عصر کمیسیون بود.
کد خبر : 412216

قاسم میرزایی‌نیکو در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فروش فرآورده‌های نفتی به مرزنشینان و تأمین منابع مالی برای شوراهای بخش، روستا، استان، شهرستان دو دستور کار جلسه عصر کمیسیون بود.


وی افزود: در جلسه مطرح شد که فروش بنزین و منابع انرژی در شهرهای مرزی قرار بوده به معیشت مرزنشینان کمک کند و نباید فروش این فرآورده‌ها در حوزه تعاونی‌های خاص باشد که معلوم نباشد از چه الگوی عملی پیروی می‌کنند. 


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشخص شد تاکنون کسی بر این تعاونی‌ها نظارتی نداشته است، گفت: یک ابهام بزرگی در این زمینه ایجاد شد برای اعضای کمیسیون و لذا کمیته‌ای تشکیل شد تا قبل از اینکه تحقیق و تفحص کلید بخورد از وزارت کشور خواسته شود اطلاعات مربوط به سازمان‌هایی که در 14 استان‌ مرزی وظیفه فروش فرآورده‌های نفتی را برعهده داشتند در اختیار این کمیته قرار دهد تا مشخص شود سهمیه‌های انرژی کجا می‌رود و به چه حسابی واریز می‌شود تا بعد تحقیق و تفحص در این زمینه انجام شود.


نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین منابع مالی برای دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا و استان و شهرستان موضوع دیگری بود که در جلسه امروز بررسی شد، تصریح کرد: مطرح شد که لازم است برای افراد در این شوراها حق مأموریت و حق جلسه تعریف شود در حالی که قانون حضور در شوراها را امری  افتخاری دیده یعنی کسانی که عضو شورا می‌شوند داوطلبانه و افتخاری خدمت می‌کنند ولی اکنون که کار جلو می‌رود مشخص شده که باید برای اینها مقرری مشخص شود.


میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: برای این موضوع هم یک کمیته سه نفر تشکیل شد تا به اعتراض وزارت کشور در این زمینه رسیدگی شود  چون وزارت کشور معتقد است که این موضوع بار مالی دارد و شدنی نیست، و باید منابع آن دقیق دیده شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته