دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1398 - 20:42
رئیس دانشکده علوم انسانی واحد قم:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک دانشجو می‌پذیرد

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: این دانشگاه برای مهرماه سال جاری در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک دانشجو می‌پذیرد.
کد خبر : 412208
636708050353355546_md.jpg

حمید اسحاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم درباره پذیریش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: کسب و کارهای کوچک رشته‌ای بسیار کاربردی و دارای فارغ‌التحصیلان اندک و بازار کار بسیار خوب است به همین دلیل و در پی تحقق اهداف متعالی این دانشگاه از ترم مهر 98 در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک دانشجو می پذیرد.


وی افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org   مراجعه و با انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی قم در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنند.


رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: کسب و کار نه فقط در ایران که در همه کشورها مقوله‌ای بسیار مهم است و افراد به‌دنبال راهی برای رونق بخشیدن به کسب و کار هستند؛ اما کسب و کارهای کوچک اهمیت بیشتری دارند؛ زیرا به‌سادگی شکل می‌گیرند و خود را با شرایط موجود وفق می‌دهند و هزینه‌های زیادی نیز ندارند.


اسحاقی تصریح کرد: داوطلبان این رشته می‌توانند با دیپلم ریاضی، تجربی یا انسانی وارد این رشته شوند و در این رشته علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت کسب و کار با زمینه‌های کاربردی و عرصه‌های عملیاتی این رشته و نیز مشکلات و محدودیت‌ها و راهکارهای غلبه بر آن در عرصه کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک آشنا شوند.


وی اظهار کرد: بعضی از مزیت های این رشته تحصیلی عبارت از جدیدبودن و تعداد اندک فارغ التحصیلان، نیاز سازمان خصوصی و دولتی به این رشته، کسب توانایی برای راه اندازی کسب و کار دلخواه و کارآفرینی، توانایی تاسیس شرکت های مشاوره ای در زمینه کسب و کار است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم مطرح کرد: بازار کار پررونق این رشته نیز به این دلیل است که فارغ‌التحصیلان علاوه بر این که توانایی تأسیس شرکت خصوصی در زمینه کسب و کار، کارآفرینی و مشاوره را دارند، می‌توانند در شرکت‌های خصوصی و دولتی به عنوان مدیر فروش، مدیر بازاریابی، مدیر امور مالی، مدیر خرید، کارشناس تحقیق بازار یا کارمند بانک  نیز استخدام شوند.


اسحاقی افزود: فارغ‌التحصیلان این رشته  قطعاً با اندکی ذوق و استعداد بیکار نخواهند ماند. در واقع دانشجویان این رشته تحصیلی علاوه بر تحصیل در بازار کسب و کار نیز فعالیت علمی و عملی می توانند داشته باشند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته