دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1398 - 15:02

مکرون مأمور ابلاغ پیام گروه 7 به ایران است؟

در حالی که گفته می‌شود سران گروه 7 در نشست امروز خود توافق کردند رئیس‌جمهور فرانسه پیام این گروه را به ایران منتقل کند، رئیس‌جمهور آمریکا وجود چنین موضوعی را تکذیب کرده است.
کد خبر : 412159
57578980.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسکای‌نیوز، سران گروه 7 که نشست خود را در شهر «بیاریتز» فرانسه از روز گذشته آغاز کرده‌اند، از امانوئل مکرون خواستند تا پیام این گروه را به ایران منتقل کند.


یک منبع دیپلماتیک دراین‌باره گفت: سران گروه 7 خواهان جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و نیز کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس هستند.


در این راستا سران گروه 7 اختیار مذاکره و رایزنی با ایران و انتقال پیام به مقامات ایرانی را به رئیس‌جمهور فرانسه داده‌اند.


مکرون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسه گفت که همه اعضای گروه 7 خواهان جلوگیری از درگیری با ایران هستند و مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به‌ صورت بسیار شفاف این موضع را اعلام کرده است. با وجود این، ترامپ گزارش‌های منتشره مبنی بر اینکه گروه 7 امانوئل مکرون را برای تحویل پیام به ایران مأمور کرده است، تکذیب کرد.


وی در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا وی پذیرفته است که مکرون به نمایندگی از این گروه با ایران صحبت کند، گفت: نه، من در این زمینه صحبتی نکرده‌ام. 


رئیس‌جمهور آمریکا افزود: من از تلاش شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برای تعامل با ایران هم حمایت کردم. مکرون نیز می‌خواهد با ایران صحبت کند، ما نیز تعامل خواهیم کرد اما شما نمی‌توانید از اینکه افراد با هم گفتگو کنند، جلوگیری کنید. اگر می‌خواهند (با ایران) صحبت کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته