دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیرکل فدراسیون فوتبال

باید مراقب شرط‌بندی‎ها در فوتبال باشیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: فضای کار سالم را از داوران گرفته‌ایم و انتظار داریم آنها بهترین رفلکس را ارائه دهند.
کد خبر : 41202

علیرضا اسدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص تهدید برخی داوران به اعتصاب و کناره‌گیری از قضاوت در میادین فوتبال اظهار داشت: «من هم اگر جای داوران فوتبال بودم، کارم را رها می‌کردم و حاضر به ماندن نبودم. مگر می‌شود کسی سال‌ها وقت و آموزش ببیند تا وارد حرفه‌ای شود، بعد سال‌ها تلاش کند تا در کارش جزو بهترین‌ها شود و آن وقت جو مسمومی را در محیط کارش ببیند که مانع کار کردنش شود. شما باشید حاضر می‌شوید به این کار ادامه دهید؟»


وی ادامه داد: «داوران لیگ برتر فوتبال ما سال‌های زیادی وقت گذاشتند تا بین‌المللی شدند و برای خود نام و اعتباری کسب کردند. آن وقت درون زمین با یک اشتباه ساده از سوی تماشاگر بدترین الفاظ را علیه خود می‌شنوند. مگر او خانواده ندارد. نکند داوران ما افراد خانواده‌شان را از سر راه پیدا کرده‌اند و کسانی که به آنها توهین می‌کنند فقط دارای خانواده هستند یعنی تماشاگران، مربیان و افرادی که دائم به دنبال ایراد گرفتن از داوران هستند در زندگی‌شان دچار اشتباه نمی‌شوند و همیشه بهترین و درست‌ترین تصمیم را می‌گیرند. اگر آنها هم مرتکب اشتباه می‌شوند باید الفاظ بدی را بشنوند.»


دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «با چنین برخوردهایی انتظار چه واکنشی را از سوی داوران دارید جز اینکه درصد اشتباهات بالاتر برود. مگر می‌شود دائما مانع در کار کسی قرار داد و بعد هم منتظر بهتر رفلکس کاری بود. شما باشید می‌توانید در بدترین شرایط کاری بهترین نوع کار را ارائه دهید. بهتر است به جای آنکه داوران که معلول کار هستند را مقصر بدانیم به دنبال علت اشتباهات داوران باشیم. داوران تحصیلکرده‌ترین قشر جامعه فوتبال هستند. آیا در دیگر فضاهای کاری به دکترها مهندسان و دیگر افراد برجسته این‌قدر توهین می‌شود؟ وقتی از یک جراح تمرکزش را بگیری او چگونه می‌تواند عمل موفقی را روی بیمار خود انجام دهد.»


وی یادآور شد:« بیاییم با کلاس‌های آموزشی لازم، آوردن به روزترین تکنولوژی‌های قضاوت و دادن آرامش و امنیت به داوران از آنها بهترین نوع کار را بخواهیم. ضمن اینکه مراقب شرط بندی‌ها هم باشیم؛ شرط‌بندها آفت فوتبال هستند و با مسموم کردن جو بازی‌ها را مهندسی می‌کنند تا نتیجه دلخواه‌شان را کسب کنند. در چنین شرایطی اگر داوری پیدا شد که سوت‌های اشتباهی زد با بدترین برخورد مواجه شود و کوچکترین اغماضی در مورد او صورت نگیرد. هر چند ایمان دارم جامعه داوری ما جزو شریف‌ترین اقشار ایران هستند.»


اسدی در پایان تاکید کرد:« تا مشکلات فضای کار داوران خود را حل نکنیم، همه متضرر هستیم. در شرایط ملتهب باشگاه‌ها، جامعه داوری و خود فدراسیون ضرر می‌کنند چون موقعیت انجام کار مساعد نیست. بیاییم با نگاه سازنده به تمامی مسائل فوتبال به خصوص داوری بهترین شرایط را برای پیشرفت فوتبال کشور فراهم کنیم. مطمئن باشید سرمایه‌سوزی هنر نیست. هیچ کس دوست ندارد به اموالش لطمه بزند. امیدوارم که همه متوجه بشویم که داوران سرمایه‌هایی هستند که به سختی به دست آمده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته