دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 12:10

وزارت دفاع افغانستان: عملیات بازپس‌‌گیری شهر «قندوز» آغاز شده است

مقام‌های امنیتی افغانستان گفته‌اند که عملیات نظامی برای بیرون راندن گروه طالبان از شهر «قندوز» واقع در شمال افغانستان آغاز شده است.
کد خبر : 41199

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: طالبان از بخشی از شهر «قندوز» بیرون رانده شده است.


براساس این گزارش، وزارت دفاع افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر فرماندهی پلیس و زندان شهر «قندوز» به دست نیروهای دولتی افتاده است.


شهر استراتژیک «قندوز» روز گذشته (دوشنبه) به تصرف نیروهای گروه طالبان درآمده بود.


«سرور حسینی» سخنگوی پلیس «قندوز» در این‌باره گفت: با رسیدن نیروهای تازه‌نفس به این شهر، عملیات از سه جناح جنوب، جنوب‌شرق و جنوب‌غرب و نزدیک فرودگاه «قندوز» علیه طالبان آغاز شده است.


وی افزود: افراد مسلح طالبان پس از ورود به شهر قندوز، ساختمان دفتر سازمان ملل (یوناما)، بخشی از مقر فرماندهی پلیس، دادگاه، دادستانی، اداره برق و شماری از پاسگاه‌های امنیتی در حومه شهر را به آتش کشیدند.


در بیانیه وزارت دفاع افغانستان آمده است: گروه طالبان به غارت فروشگاه‌ها، بانک‌های خصوصی و طلافروشی‌ها دست زده است و شماری از پزشکان بیمارستان اصلی شهر را کشته‌اند.


روز گذشته (دوشنبه) برخی از نهادهای مدافع خبرنگاران در کابل نسبت به امنیت جان خبرنگاران مستقر در «قندوز» ابراز نگرانی کردند و از دولت خواستند که برای حفاظت از آن‌ها تلاش بیشتری به خرج دهد.


«ملا اختر منصور» رهبر گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای به مناسبت تصرف این شهر به دست طرفدارانش، از آن‌ها خواست که توجه خود را بر حفاظت از افراد غیرنظامی و دارایی آن‌ها متمرکز کنند.


وی به ساکنان شهر «قندوز» اطمینان داد که نیروهای تحت فرمانش نیتی برای تعرض به دارایی شخصی مردم، قتل بدون محاکمه، غارت و نقض حریم شخصی مردم ندارند.


رهبر گروه طالبان از ساکنان قندوز، بازرگانان، کارکنان شهرداری، بیمارستان‌ها و مدارس خواسته است که به زندگی و کار روزمره خود مشغول باشند و نسبت به امنیت جان و مال خود نگران نباشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته