دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1398 - 12:38
قربانی در گفتگو با آنا:

مردم دروغ قشنگ را به حقیقت تلخ ترجیح می‌دهند/ قهرمانی در نیم‌فصل دوم استقلال را به جام نمی‌رساند

کاپیتان اسبق استقلال گفت: من با انتقادهایم از استقلال حمایت می‌کنم اما مردم دروغ قشنگ را به حقیقت تلخ ترجیح می‌دهند و باید بدانند اگر استقلال در نیم فصل دوم قهرمان شود به خاطر امتیازاتی که از دست داده جام نمی‌گیرد.
کد خبر : 411922
1566583579boxmqjhni9.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر برابر ماشین‌سازی با یک گل مغلوب شد تا همچون سه فصل گذشته لیگ را بدون پیروزی آغاز کند.


پیروز قربانی در خصوص شکست استقلال در خانه ماشین‌سازی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: متأسفانه بسیاری از افرادی که در خصوص استقلال ارائه نظر می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا واقعیت را عنوان نکنند. من از استقلال، تیمی که از 16 سالگی در آن فوتبال بازی کردم و زمانی کاپیتان آن بودم انتقاد می‌کنم چراکه در برخی مواقع حمایت از تیم با انتقاد کردن رقم می‌خورد.


حرف‌های خاله‌زنکی در فضای مجازی بیداد می‌کند


وی ادامه داد: متأسفانه مردم ما دروغ قشنگ را به حقیقت تلخ ترجیح می‌دهند. باید باشگاه استقلال ریشه‌یابی کند که چرا در 6 فصل اخیر تیمش قهرمان لیگ برتر نیست. این اتفاق بی‌دلیل رخ نداده است. متأسفانه در فضای مجازی حرف‌های خاله‌زنکی زیاد دیده می‌شود و بسیاری صحبت‌های زشت و حرف‌هایی می‌زنند که اصلاً مناسب فوتبال ایران نیست. کسانی که هیچ تخصصی در ورزش فوتبال ندارند، با ارائه نظریه‌های غلط، هواداران را به‌اشتباه می‌اندازند. صحبت از 6تایی‌ها یا 4تایی‌ها مردم را از واقعیت دور کرده است.


الکی نیست استقلال 6 سال جام نگرفته است


کاپیتان اسبق تیم استقلال خاطرنشان کرد: چرا پرسپولیس در سه فصل گذشته جام قهرمانی را تصاحب کرد؟ نباید مردم را فریب دهیم که علت این قهرمانی‌ها داوری‌ها بوده و زد و بندهایی صورت گرفته است. پرسپولیس دارای نکات فنی خوبی بود که توانست جام‌های قهرمانی را بالای سر ببرد. باشگاه استقلال باید برای رفع مشکلات تیم فوتبالش گام‌های اساسی بردارد. الکی نیست تیمی 6 فصل در حسرت جام بوده است، تیمی که هواداران میلیونی دارد.


ترکیب استقلال تغییری با فصل پیش نداشت


وی با اشاره به دلایل شکست استقلال مقابل ماشین‌سازی می‌گوید: ارنجی که روز گذشته تیم فوتبال استقلال داشت نسبت به فصل گذشته تغییری نکرده بود. تنها شاهین طاهرخانی در پست دفاع وسط برای تیم بازی کرد و دیگر نفرات بازیکنانی بودند که فصل گذشته برای تیم بازی کردند. بنابراین بیان این موضوع که بازیکنان تیم با هم هماهنگی نداشتند، کاملاً غلط است.


سبک بازی استقلال تغییری نکرده بود


قربانی افزود: اگر باشگاه استقلال سبک بازی‌اش را عوض کرده باید در بازی این موضوع حس می‌شد اما اصلاً سبک بازی استقلال با فصل گذشته تغییری نکرده بود. در نیمه نخست علی کریمی به‌عنوان تنها هافبک دفاعی استقلال بازی کرد. کریمی بازیکنی فانتزی و خلاق است و نمی‌تواند به‌تنهایی از پس مسئولیت هافبک دفاعی برآید. استراماچونی در نیمه دوم به این موضوع پی برد و فرشید باقری را در کنار او در پست هافبک دفاعی قرار داد.


استراماچونی شناختی از نفراتش ندارد


وی یادآور شد: در طول بازی شاهد این بودیم که برای محسن کریمی سانترهای خوبی می‌شد ولی این بازیکن قد و قامت لازم برای پریدن و ضربات سر را ندارد. باید از ابتدای بازی شیخ دیاباته وارد زمین می‌شد تا بتواند ضربات سر را بزند. اگر قرار بود کریمی بازی کند که این اتفاق افتاد باید بازی روی زمین در دستور کار بازیکنان قرار می‌گرفت. فاصله زیادی میان بازیکنان خط میانی و دفاعی استقلال وجود داشت. علت اشتباهات فنی استراماچونی این بود که وی شناخت کافی از بازیکنان تیمش را ندارد.


سنگ خودم را به سینه نمی‌زنم


کاپیتان اسبق استقلال تأکید کرد: در ابتدای فصل قرار بود دستیار ایرانی در کنار استراماچونی قرار بگیرد ولی این اتفاق نیفتاد. اگر من در این پست قرار نگرفتم و دستیار استراماچونی نشدم این تیم استقلال بود که ضرر کرد. من سنگ خودم را به سینه نمی‌زنم و به جان فرزندم اصلاً برای اینکه من کنار گذاشته شده‌ام این انتقاد را مطرح نمی‌کنم. هر فرد دیگری را دوست داشتند به‌عنوان مربی ایرانی در جایگاه استراماچونی قرار می‌دادند، فردی که به دنبال جایگاه او نبود. باید به این مربی مشاوره درست می‌دادند تا او شناخت کافی از کیفیت بازیکنان تیمش پیدا می‌کرد.


استراماچونی باید استقلال را جمع و جور کند


قربانی در پایان اظهار کرد: استراماچونی مربی حرفه‌ای است و بالاخره شناخت کافی از بازیکنان تیمش پیدا می‌کند ولی این موضوع مستلزم زمان است و چندین هفته زمان می‌برد. در این مدت استقلال امتیاز از دست می‌دهد و همانند چند فصل اخیر که در هفته‌های نخست نتوانست امتیازات لازم را جمع کند، از مدعیان قهرمانی عقب می‌افتد و این استقلال است که ضرر کرده است. استراماچونی باید هر چه زودتر تیمش را جمع و جور کند چون قهرمانی معمولاً نصیب تیم‌هایی می‌شود که در هفته‌های ابتدایی امتیازات لازم را جمع کرده‌اند. اگر استقلال فاصله زیادی با حریفان پیدا کند، آن‌وقت فرصت جبران از دست رفته و قهرمانی در نیم‌فصل دوم نمی‌تواند آبی‌پوشان را به جام برساند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته