دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 11:27

فاطمه دانشور:‌ حادثه منا کاملاً عمدی بوده است

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حادثه منا و کشته شدن مسلمانان در این حادثه گفت:‌ هر انسانی که کمترین بهره هوشی را داشته باشد متوجه می‌شود که قطعاً این کار به عمد انجام شده است.
کد خبر : 41183

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا فاطمه دانشور در جلسه امروز شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه آنچه در منا می‌بینیم فراتر از سوء مدیریت است گفت:‌ متأسفانه بسیاری این موضوع را از سوء مدیریت آل سعود می‌دانند این در حالی است که هر کس کمترین بهره هوشی را برده باشد می‌فهمد که قطعاً این حادثه برنامه‌ریزی شده و اقدامی عمدی از سوی آل سعود بوده است.


وی گفت:‌ انجام فرایض حج همانند تئاتری است که خداوند کارگردانی آن را بر عهده دارد و برای هر کس نقشی مشخص کرده، نقش آل سعود نیز مشخص است اما همانند شیطان نافرمانی کرده و بنابراین آل سعود عین شیطان است.


دانشور تأکید کرد:‌ تحقیر بزرگی که ملت‌های اسلامی شده‌اند باید به خانواده‌های جان‌باختگان و همه ما توضیح داده شود. چه کسی پاسخ فرزندان این افراد را می‌دهد. ما باید کمی جدی‌تر راجع به بازماندگان این جانباختگان فکر کنیم.


این عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد:‌ انجمنی از این خانواده‌ها و حجاجی که امسال در این حادثه حضور داشتند تشکیل و از سوی شورای شهر حمایت شود تا بتواند درباره این حادثه به مجامع بین‌المللی شکایت کند چرا که یک ماه دیگر شاید سوء این حادثه در دل ما کم شود اما هرگز از دل خانواده‌هایشان نمی‌رود.


دانشور اضافه کرد:‌ در اثر این حادثه در فضای مجازی نیز صحبت‌هایی درباره تحریم کردن و به حج نرفتن شده که متأسفانه این کار شدنی نیست زیرا اعمال حج یک فریضه است و ایمنی آن تأمین شود.


وی تأکید کرد:‌ من مطمئنم که آل سعود آنقدر پول به شبکه‌های مختلف جهانی داده که از گفتن حقایق درباره این حادثه سرباز زنند.


رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران همچنین نسبت به وضعیت کودکان محلات پر خطر هرندی و پل ملاصدرا گفت: وضعیت این کودکان خواب شب من است و متأسفانه یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد عدم حمایت از این کودکان است چرا که حتی کمیته امداد نیز از آنان حمایت نمی‌کند زیرا چنین تعریفی در مأموریت‌هایش وجود ندارد بنابراین درخواست دارم که بازنگری در وظایف کمیته امداد صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آل سعود حادثه منا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته