دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1398 - 11:10

ترامپ چشم انتظار کمک یهودیان در انتخابات 2020 آمریکا

رئیس جمهور آمریکا گفت انتظار دارد یهودیان آمریکا در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2020 به نامزدی جز وی رأی ندهند.
کد خبر : 411699
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از راشا تودی، دونالد ترامپ گفت: ما خدمات بی سابقه ای به اسرائیل ارائه کرده ایم و انتظار دارم یهودیان آمریکا در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2020 به نامزدی جز من رأی ندهند.


وی در اظهاراتی فریبکارانه یهودیانی را که به وی رأی ندهند، عهدنشناس و بدون وفاداری نسبت به یهودیان و آمریکا توصیف کرد. اظهاراتی که خشم برخی از گروه‌های یهودی را برانگیخته است.


رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: من سفارت آمریکا را به اورشلیم (قدس اشغالی) منتقل و این شهر را به پایتخت اسرائیل تبدیل کردم. من بلندی‌های جولان را به تل آویو ضمیمه کردم.


ترامپ در دوران حضورش در کاخ سفید تقریبا تمام خواسته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که عمدتا با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در تضاد بوده‌اند، اجابت کرده است.​​​


رئیس‌جمهور آمریکا با تأکید بر اینکه به ارائه کمک‌های مالی به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، گفت باور نمی‌کند که اکنون گروهی از نمایندگان کنگره از قطع این کمک‌ها و تجدید نظر در روابط با تل‌آویو صحبت می‌کنند. برنی سندرز سناتور و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا و ایلهان عمر، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا ازجمله سیاستمدارانی هستند که به تازگی به صراحت از لزوم تجدید نظر در کمک‌های سالانه به رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته