دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
موسوی نژاد درخواست کرد:

دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد رشته شیعه شناسی خلأ موجود را پر کند

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم در جمع استادان شرکت کننده در کارگاه آموزشی شیعه شناسی معاصر واحد کرمان از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کرد تا خلأ وجود رشته شیعه شناسی را در کشور پر کنند.
کد خبر : 41151

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید علی موسوی نژاد با بزرگداشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه منا و گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر، وجود کتاب هایی در زمینه معرفی تشیع را بسیار ناکافی دانست و اظهار کرد: متاسفانه شخصیت‌های بزرگ شیعه را نویسندگان بزرگ غربی معرفی کرده‌اند که این موضوع باید مورد کنکاش و توجه بیشتری قرار گیرد.


وی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه غیرحضوری جهان خواست تا با ایجاد رشته شیعه‌شناسی خلأ این رشته را پر کند و افزود: اسرائیل از چندین دهه پیش با ایجاد رشته شیعه‌شناسی در دانشگاه تل آویو بسیار با دقت و حساسیت این موضوع را پیگیری می‌کند و این جای تاسف دارد.


عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم اشتباه برخی از دوستداران تشیع را بسیار بزرگ خواند و توضیح داد: برخی تشیع را جدا از اسلام و به عنوان یک فرقه و مذهب معرفی می‌کنند حال آنکه پیروی از حضرت علی(ع) راه جدایی از باقی مسلمین نیست و حتی امامان ما در طول اعصار سعی در هدایت مسلمین به سنت نبوی داشته‌اند.


موسوی نژاد شیعه را جریانی اصیل و ریشه دار در زمان حیات نبی مکرم اسلام دانست و ادامه داد: شیعیان با اهل سنت اختلافاتی دارند ولی این به معنای افتراق این دو نیست.


وی در ادامه به بررسی سیر تحول شیعه و فرق شیعی در طول ادوار تا زمان صفویه و حال پرداخته و با توجه به جریان زیدیه و انصارالله یمن انها را نمونه یک جریان شیعی در دوران معاصر قلمداد کرد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان نیز برگزاری نشست‌های هفتگی ویژه استادان را با هدف ارتقاء جایگاه آنها دانست و توضیح داد: استادان دانشگاه از نخبگان علمی کشور هستند و ما موظف هستیم با برگزاری کارگاه‌هایی با مضامین فرهنگی آنها را علاوه بر نخبگی به مرحله استادان فرهیخته برسانیم.


دکتر بابک آل طه در پایان ارتقاء فرهنگی استادان را بسیار ضروری قلمداد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته