دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1398 - 11:17
جوابیه مؤسسه صدرا به یک خبر؛

مجوز راه‌اندازی رشته جدید دریافت نکرده‌ایم!/ مستندات چه می‌گوید؟

با اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای رسمی خبر از اعطای مجوز رشته جدید به مؤسسه غیرانتفاعی صدرا داده اما این مؤسسه معتقد است مجوزی دریافت نکرده است.
کد خبر : 411507
2587155.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اخیراً در خبرگزاری آنا گزارشی با عنوان «اتفاقی عجیب در وزارت علوم/ اعطای مجوز 6 رشته جدید به موسسه غیرانتفاعی که قرار بود تعطیل شود!» منتشر شده که براساس آن به اعطای ظرفیت جدید دانشجو به برخی از موسسات غیرانتفاعی انتقاد شده بود. 


حال مؤسسه صدرا که نامش در گزارش آمده نسبت به انتشار آن متعرض است و در جوابیه‌ای براساس قانون مطبوعات از خبرگزاری آنا خواسته تا توضیحاتش به سمع و نظر مخاطبان برسد.


متن کامل جوابیه به شرح زیر است: 


«خبرگزاری محترم دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)


با سلام و احترام


با توجه به اینکه در تاریخ 26 مرداد ۹۸ گزارشی از آن خبرگزاری در خصوص مؤسسات غیرانتفاعی و موسسه آموزش عالی صدرالمتألهین (صدرا) انتشار یافته، مواردی در آن ذکر گردیده که خلاف واقع است لذا از آن خبرگزاری محترم انتظار می‌رود که با حساسیت بیشتر نسبت به نشر اخبار اقدام شود. به هر ترتیب با توجه به قانون مطبوعات خواهشمند است که توضیحات این مؤسسه را در اسرع وقت بازتاب پایه و منتشر نمایید.


تخریب آسان است، ولی ساختن دشوار


در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۸ خبری از آن خبرگزاری در خصوص تخريب مؤسسات غیرانتفاعی و مؤسسه آموزش عالی صدرالمتالهین (صدرا) انتشار یافته است و مواردی در آن ذکر گردیده که واقعیت ندارد. مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی کشور در جهت اعتلاء و رشد سطح علمی جامعه تلاش بسزایی داشته‌اند و با وجود تمام تنگناها و سختی‌ها با تعهد و تلاش خویش توانسته‌اند تا دانش آموختگان موفقی را تحویل جامعه نمایند. به نحوی که این فارغ‌التحصیلان هم در صنعت موفق بوده‌اند و هم موفقیت آنان برای قبولی در مقاطع بالاتر چشمگیر بوده است. 


همچنین مؤسسه آموزش عالی صدرالمتألهین (صدرا) جزء مؤسسات با سابقه و خوشنام غیردولتی غیرانتفاعی بوده که نزدیک به بیست سال سابقه آموزشی درخشان دارد و فارغ‌التحصیلان کارا و کارآفرین بسیاری تحویل جامعه داده است که به لحاظ کیفیت آموزشی در سطح بالایی هستند. این مؤسسه در حال حاضر بالغ بر ۱۶۰۰۰ (شانزده هزار متر مربع ساختمان با کاربری آموزش عالی مطابق با پروانه ساخت و ضوابط شهرداری در یکی از بهترین مکان‌ها به لحاظ شأن دانشگاهی ساخته و آماده بهره‌برداری کرده است. که با فراهم آوردن این زیرساخت آموزشی و پژوهشی کم‌نظیر می‌تواند امکان رشد دانشجویان را در سطح بالایی تأمین نماید. با این حال هیچ رشته جدیدی در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹  به این مؤسسه اختصاص داده نشده است.


این موسسه با اهداف بلندی که دنبال می‌نماید امیدوار است با یاری خداوند متعال در آینده نزدیک با روش پاسخگوی نیازهای آموزش عالی کشور باشد.»


پاسخ خبرگزاری آنا به جوابیه مؤسسه صدرا


موسسه صدرا سال 73 فعالیتش را آغاز کرد و آن طور که در سایت این مؤسسه آمده موسسه آموزش عالی صدرالمتألهین (صدرا) با هدف برگزاری دوره‌های آموزش عالی در داخل و خارج و تربیت دانشجویانی متخصص و همچنین تحقیقات در بالاترین سطوح علمی، مجوز خود را در سال 1373 برای برگزاری دوره‌های تحصیلات تكمیلی از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت و در سال 1380 با موافقت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری شروع به پذیرش دانشجو کرد.


بعدها این مؤسسه به دلیل بروز مشکلاتی به دو موسسه صدرا و آل طه(دخترانه) تقسیم شد. مشکلات در سال 96 به اوج خود رسید تا جایی که به دلیل نبود فضای آموزشی مناسب پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 97-98 به صفر رسید. مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی سابق وزارت علوم در دوم مهر 97 در مورد پذیرش دانشجو در دانشگاه غیر انتفاعی صدرا، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی این دانشگاه برای سال تحصیلی ۹۷_۹۸ صفر شده است و تا زمانی که شرایط محل تحصیل دانشگاه به وضع عادی بازنگردد،  اجازه پذیرش دانشجو داده نمی‌شود.


حال با وجودی که مؤسسه صدرا ادعا می‌کند که «هیچ رشته جدیدی در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹  به این مؤسسه اختصاص داده نشده است» در اصلاحیه دفترچه کنکور سراسری رشته‌های مجوز راه‌اندازی رشته‌های جدید به این مؤسسه داده شده است.


مطالعه این اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور از اینجا قابل مشاهده است.


صدرا


صدرا


همانطور که تصاویر گویاست در اطلاعیه تحت عنوان «رشته‌های جدید» به این مؤسسه و رشته‌های آن اشاره شده است. حال باید دید که چرا این مؤسسه اصرار دارد که رشته جدیدی به آن اختصاص نیافته است؟


هر چند علاوه بر نکات ذکر شده بررسی‌های آنا نشان می‌دهد وضعیت ساختمان این مؤسسه نیز طبق گفته آن نیست ولی این خبرگزاری امیدوار است تا طبق گفته مسئولان این مشکل رفع شده باشد.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته