دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1398 - 17:49
معاون عمرانی استاندار قزوین تأکید کرد؛

ضرورت ساخت مسجد در کنار مجتمع‌های رفاهی و راهدارخانه‌ها

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برای ترویج فرهنگ نماز و توسعه نمازخانه‌ها پیشنهاد می‌شود ساخت مسجد در کنار مجتمع‌های رفاهی و نیز راهدارخانه‌ها الزامی شود.
کد خبر : 411395
IMG_9508-6.JPG.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری قزوین، علی فرخزاد در جلسه ساماندهی و بررسی مشکلات مساجد و نمازخانه‌ها که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون مسائل مربوط به مساجد در حوزه توسعه فضای فیزیکی بوده اما باید به سایر موارد در حوزه اجتماعی هم رسیدگی کنیم.


وی اضافه کرد: مساجد می‌توانند نقش محوری بیشتری در نشاط معنوی جامعه داشته باشند و در سایر مسائل از جمله رفع اختلاف مردم، شناسایی افراد نیازمند و ساماندهی سیمای شهری هم نقش آفرین باشند.


معاون عمرانی استاندار قزوین  یادآورشد: ایجاد حس تعلق به محلات با حضور مردم در مساجد می‌تواند تقویت شود و از این کانون دینی و فرهنگی باید استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم.


فرخزاد گفت: در اجرای طرح تفصیلی باید حداقل ۱۰ درصد فضاها به مساجد و نمارخانه‌ها اختصاص یابد تا بتوانیم شاهد رونق مساجد در همه مناطق استان باشیم.


وی اضافه کرد: در توسعه مساجد و نمازخانه‌ها باید به همه شهرها و روستاها و مراکز بین‌راهی توجه شود که در این راستا سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای احداث و تعمیر و نوسازی ۲۰ مسجد اختصاص داده شد و باید در قالب طرح  هادی روستایی نیز ساخت مساجد ادامه یابد.  


معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: بنیاد مسکن، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها در حوزه سخت‌افزاری و ساختمانی مساجد و نماز‌خانه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند و انتظار داریم با تشکیل جلسات شهرستان‌ها این موضوع پیگیری شود.


فرخزاد یادآورشد: سازمان نظام مهندسی هم در راستای کمک به توسعه مساجد نسبت به ارائه خدمات نظارت و طراحی مساجد به صورت رایگان اقدام کرده که جای قدردانی دارد.


وی بیان کرد: با توجه به شروع تنظیم بودجه شهرداری‌ها لازم است به شهرداری‌ها ابلاغ شود تا اعتبار مناسبی را برای امور فرهنگی و تعمیر و نگهداری مساجد و نمازخانه‌ها پیش بینی کنند.


معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: مجتمع‌های بین راهی باید به تأمین فضای نمازخانه و نیز مسجد و نگهداری بهداشتی آن همت کنند و در مجتمع‌های بزرگ هم احداث مسجد کوچک در نظر گرفته شود.


فرخزاد افزود: در صدور مجوز برای مجتمع‌های بین‌راهی یکی از الزامات در کنار پمپ‌بنزین، تعمیرگاه، فروشگاه و خدمات رفاهی باید ساخت مسجد باشد تا به توسعه و رونق فضاهای دینی کمک شود.


وی اضافه کرد: برای مجتمع‌هایی که در کنار سایر فضاهای تجاری و استراحت‌گاهی مبادرت به ساخت مسجد کنند می‌توانیم سیاست‌های تشویقی مانند دادن مجوز تجاری اضافی پیش‌بینی کنیم تا انگیزه این کار دو چندان شود.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته