دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1398 - 17:13
فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد؛

کشف 13 فقره پرونده زمین‌خواری 518 میلیارد ریالی در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف 13 فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش 518 میلیارد ریال در 4 ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر : 411385

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه پلیس، سردار محمد‌رضا اسحاقی گفت: 13 فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش 518 میلیارد ریال در چهار ماه نخست امسال کشف شده است.


وی درباره اقدامات پلیس استان گیلان در چهار ماهه نخست امسال اظهار کرد: استان گیلان دارای جاذبه‌های توریستی و گردشگری فراوانی است و در تمام فصول سال به‌ویژه نوروز و فصل تابستان میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر به این استان هستیم.


فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: با همکاری خوب رانندگان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش 22 درصدی تلفات جاده‌ای و هشت درصدی وقوع تصادفات در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.


اسحاقی یادآور شد: در این مدت یک‌هزار و 25 واحد صنفی متخلف و 684 واحد صنفی فاقد پروانه  شناسائی و با آنان برخورد شده است.


این مقام ارشد انتظامی درباره اقدامات پلیس فتا، بیان کرد: طی این مدت  8 هزار و 433 وب سایت رصد شده و از فعالیت تعداد 653 تارنما به دلیل تأیید فعالیت مجرمانه جلوگیری شده است.


اسحاقی، بیشترین شیوه و شگرد مجرمان سایبری را به ترتیب، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی از طریق فعال کردن رمز دوم، اپلیکیشن‌های اجتماعی، استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌ها و سوء استفاده از اعتماد کاربران عنوان کرد.


فرمانده انتظامی استان گیلان، کشف بیش از یک‌هزار و 318 کیلوگرم انواع موادمخدر در چهار ماه نخست را یادآور شد و بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است.


اسحاقی، عزم جدی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم اقتصادی و کشف و انهدام باندهای قاچاق و دستگیری سرشبکه‌های زمین‌خواری و بدهکاران تسهیلات بانکی را یادآور شد و توضیح داد: در این مدت 13 فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش 518 میلیاد ریال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 86 درصد رشد داشته است.


وی از متلاشی شدن 10 باند حرفه‌ای جعل و کلاهبرداری توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد و افزود: 694 پرونده کلاهبرداری کشف و 589 کلاهبردار نیز دستگیر شده‌اند.


این مقام ارشد انتظامی، یکی از اقدامات مهم پلیس‌‌ گیلان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را ارائه خدمات مشاوره رایگان به شهروندان عنوان کرد و گفت: طی این مدت، 910 نفر در حوزه‌‌های خانوادگی، تحصیلی، ازدواج، حقوقی، انتظامی، روان سنجی و شغلی به مرکز مشاوره آرامش پلیس مراجعه و خدمات مشاوره به آنها ارائه شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 85 درصدی رو به رو بوده است.


اسحاقی ادامه داد: طی این مدت، 2 هزار و 867 پرونده قضائی به دفاتر مشاوره و مددکاری پلیس واقع در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش ارجاع شده که بیش از 75 درصد آنها منجر به سازش شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد رشد داشته است.


فرمانده انتظامی استان گیلان مطرح کرد: در این مدت 513 جلسه آموزش همگانی چهره به چهره در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و ادارات برای دانش‌آموزان، کارکنان دولت و عموم مردم، 32 کارگاه آموزشی فضای سایبری برای بیش از یک‌هزار نفر و 118 جلسه شورای معتمد پلیس در سراسر استان برگزار شده است. 


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته