دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 10:01
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با آنا:

200 اتوبوس دو‌کابینه جای 400 اتوبوس تک‌کابینه به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری وارد شد

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سال گذشته بر اساس بودجه در نظر گرفته شده برای شهرداری، 200 دستگاه اتوبوس دو کابینه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه شده است.
کد خبر : 4113

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، توضیح داد: بر اساس بودجه سال 93، شهرداری تهران موظف شد تا 400 اتوبوس تک کابینه به سیستم حمل‌ونقل عمومی اضافه کند و هزینه لازم برای این کار نیز تعیین شد.


وی افزود: به جای 400 دستگاه اتوبوس تک کابینه، 200 دستگاه اتوبوس دو کابینه وارد کشور شده است و چون برای هر اتوبوس 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و برای خرید اتوبوس دو کابینه حدود 800 میلیون تومان هزینه شده است، بنابراین هر کدام از این اتوبوس‌ها دو اتوبوس محسوب می‌شود.


عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: خرید اتوبوس‌های دو کابینه از سوی شهرداری تهران منع قانونی نداشته و بر خلاف برخی انتقادها شهرداری به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده است.


به گزارش آنا، اکنون 2 هزار اتوبوس فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند و ماهیانه ۷۵ اتوبوس، به اتوبوس‌های فرسوده تهران اضافه می‌شود. با این وجود باید طبق قانون، سالانه 500 دستگاه اتوبوس نو به این ناوگان اضافه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته