دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 11:16

سیسی: مجامع بین‌المللی در بحران لیبی دخالت نظامی کنند

رئیس‌جمهوری مصر روز گذشته (سه‌شنبه) خواستار صدور قطعنامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دخالت بین‌المللی در لیبی شد.
کد خبر : 4112

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «الیوم‌السابع»، «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری مصر در گفت‌و‌گو با «رادیو فرانسه» گفت: پس از درخواست مردم، دولت و پارلمان لیبی از مصر برای اقدام علیه ترویست‌ها، هیچ راه‌حل دیگری باقی نمانده است.


براساس این گزارش: «سیسی» با تاکید بر لزوم همراهی و مشارکت با لیبی در مبارزه با گروه‌های تروریستی، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا با صدور قطعنامه‌ای، زمینه دخالت نظامی بین‌المللی در این کشور را فراهم کند.


ساعاتی پس از انتشار ویدئوی سر بریدن ۲۱ مسیحی مصری در لیبی، نیروی هوایی مصر بامداد روز دوشنبه مواضع گروه داعش در لیبی را بمباران کرد.


«سیسی» در واکنش به کشته شدن کارگران مصری به وسیله داعش، تاکید کرد که در زمان و مکان مناسب به جنایتکاران داعشی پاسخ خواهد داد.


ده‌ها هزار نفر از جوانان مصری، برای یافتن کار در لیبی به سر می‌برند. پیش از سرنگونی «معمر قدافی»، شمار کارگران مصری در لیبی به یک میلیون نفر می‌رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته