دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1398 - 08:21
نقوی‌حسینی در گفتگو با آنا:

ویلاسازی در دشت لار تهران زندگی عشایر منطقه را با مشکل مواجه کرده است

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت‌وسازها در مسیر عبور دام‌ها، زندگی عشایری در دشت لار را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر : 411163

سید حسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به بازدید از عشایر استان تهران اظهار کرد: زندگی عشایری در منطقه لار از قدمت هزار ساله برخوردار است و این عزیزان از نیمه اردیبهشت از دشت ورامین به سوی لار حرکت می‌کنند و تا 15 شهریور در ییلاق هستند.


وی با اشاره به اهمیت عشایر در تأمین پروتئین کشور تصریح کرد: این عشایر با مشکلات فراوانی مواجه هستند، راه‌هایی که این ایل‌ها از قدیم‌الایام داشتند، امروز به خاطر اتوبان‌ها و آزادراه‌ها آنان را با مشکلات عدیده مواجه کرده و نمی‌توانند گله‌های خود را به‌راحتی در مسیر ییلاق عبور دهند و دچار صدمات فراوان می‌شوند.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت ویلاها در مسیر حرکت ایلات بیان کرد: این ساخت‌وسازها بر سر راه ایل زندگی عشایر را با مشکل مواجه کرده است.


نقوی‌حسینی اضافه کرد: مشکل دیگر عشایر لار مراتعی است که هر سال افرادی در آن پروانه می‌گیرند که اصلاً دامدار نیستند و این سبب می‌شود دامداران واقعی نتوانند مجوز دریافت کنند و محدودیت برایشان قائل می‌شوند.


وی گفت: مردم در منطقه ییلاق لار هم نیازمند امکانات رفاهی هستند که خوشبختانه با ساخت حمام‌های خورشیدی و آب شرب وضعیت بهتری نسبت به قبل دارند، اما این امکانات باید گسترش یابد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته