دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 13:35
حزب اصلاح‌طلب اراده ملت ایران:

کنترل تورم هیچ ربطی به تحریم‌ها ‌ندارد/ لزوم دوری دولت روحانی از طرح‌های هزینه‌ساز

جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت در دفتر مرکزی این حزب با حضور اکثریت اعضا دبیرکل و قائم مقام دبیرکل برگزار شد که درباره مسائلی همچون تورم نیز بحث و تبادل و نظر شد.
کد خبر : 411100

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت در دفتر مرکزی این حزب با حضور اکثریت اعضا دبیرکل و قائم مقام دبیرکل برگزار شد.


در این جلسه احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت با اشاره به برگزاری جلسه  برخى شخصيت‌ها و دبیران کل احزاب اصلاح طلب با وزیر کشور درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه برخی‌ها نگرانی از مشارکت پايين مردم در انتخابات آتی داشتند؛ اما ما با بیان اینکه امروز مهم‌ترين موضوعى كه باید مد نظر دولت و  نظام قرار گیرد آن است که انتخابات باید حاصل و ثمرداشته باشد.


وی افزود: مردم در چند دور اخیر مجلس با مشارکت خود عملاً تغییری در زندگی خود ندیده‌اند و این نگاه برایشان ایجاد شده که شرکت در انتخابات حاصلی ندارد.


حکیمی‌پور اضافه کرد: به همین منظور ما مدل انتخاباتی با محوریت احزاب را مانند بیان کردیم، مدلی که در آن نمایندگان علاوه بر ارگان‌های مختلف احزابی که آنها را معرفی کرده بر عملکرد آنها رصد می‌کنند و طبیعتاً نیز احزاب پاسخگوی مردم هستند که چنین فردی را برای پارلمان معرفی کرده اند.


وی ادامه داد: در این نشست مسائل دیگری مانند انتخابات لیستی و الکترونیکی هم مطرح شد که به نظر می‌رسد عملیاتی شدن این دو مورد دور از دسترس نیست. اکثر احزاب خواستار آن بودند که شورای نگهبان برای بررسی احرازصلاحیت کاندیداهادقت زمان بیشتری بگذارد.


حکیمی پور در بخشی دیگر از صحبت‌های خود تصریح کرد: شکایت جمعی از فعالان سیاسی از مجری هتاک برنامه حجاب نشان از آن داشت که این فعالان مطالبه مدنی خود را از مجرای حقوقی دنبال کردند و به حاصل رسیدن آن نشان داد که این یک مدل موفق است که نیاز به همت و توجه قوه قضاییه نیز دارد.


در ادامه اعضای شورای مرکزی موضوع حذف چهار صفر از پول ملی را بررسی کردند. متأسفانه حذف چهار صفر از پول ملی موضوعی است که تاکنون چندین بار مطرح شده مثل تغییر پایتخت، مطرح می‌شود ولی اراده جدى براى دنبال کردن آن ديده نمى‌شود؛ اما این طرح بدون آن که بستری برای پایین آوردن تورم فراهم شود هیچ سودی برای کشور ندارد. بنابراین توصیه می‌شود اگر دولت روحانی همزمان برنامه‌ای برای کنترل تورم ندارد نباید دست به این اقدام هزینه ساز بزند؛ البته باید گفت که کنترل تورم تقریباً هیچ ربطی به تحریمها ‌ندارد کشورهایی مانند سوریه و افغانستان هستند که با  وجود تحریم ها ويا اقتصاد ضعيف اما تورم بالا ندارند.


در پایان جلسه اعضای شورای مرکزی تصویب کردند که در بحث مبارزه با فساد که قوه قضائیه به‌شدت در حال پیگیری آن است در بیانیه‌ای مواضع ،پیشنهادات و رویکرد خود را اعلام کند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم تورم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته