دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 11:59

نامزدهای بخش رمان بزرگسال جایزه شهید اندرزگو اعلام شد

دبیرخانه نخستین دوره جایزه ادبی و مردمی شهید اندرزگو، اسامی نامزدهای بخش داستان بلند و رمان خود را اعلام کرد.
کد خبر : 411055
66702262-fe55-40ac-87d6-796d69c2f300.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نخستین دوره جایزه ادبی و مردمی شهید اندرزگو، اسامی نامزدهای بخش داستان بلند و رمان این رویداد به شرح زیر است:


- «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری/ انتشارات به‌نشر


- «عاشقی به سبک ون‌گوگ» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان/ انتشارات شهرستان ادب


- «گرگ‌سالی» نوشته امیرحسین فردی/ انتشارات سوره مهر


- «مستوری» نوشته صادق کرمیار/ انتشارات جمکران


- «من پسر شاه نیستم» نوشته اصغر فکور/ انتشارات موزه عبرت


- «وقت معلوم» نوشته مهدی کفاش/ انتشارات شهرستان ادب


6 نامزد نهایی بخش داستان بلند و رمان این جایزه، از میان بالغ بر 65 کتاب داستانی ارزیابی‌شده توسط داوران منتخب، معرفی شده‌اند. آثار نامزد این بخش در حال حاضر به قسمت آرای نخبگانی راه یافته‌اند و قرار است در مرحله نهایی نیز 10 نفر از نخبگان حوزه ادبیات داستانی بزرگسال، آنان را به داوری و رأی بگذارند تا در نهایت، از دو اثری که بیشترین تعداد آراء را کسب کرده‌اند، در مراسم اختتامیه جایزه شهید اندرزگو تقدیر گردد. 


ذکر این نکته لازم است که اولین دوره جایزه ادبی و مردمی «شهید اندرزگو» با محوریت مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی، در سه بخش داستان بلند و رمان بزر‌گسال، داستان کودک و نوجوان و نیز روایت تاریخ در دستور برگزاری است.


همچنین آثار تولیدی اعم از نشر و بازنشر در سال‌های ۹۶،۹۵ و ۹۷ که دارای درون‌مایه مدنظر جایزه بوده‌اند، در این دوره از جایزه شرکت داده شده و به رقابت پرداخته‌اند. 


این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار و طی مراسمی نیز سوم شهریور در حوزه هنری برگزیدگان خود را خواهد شناخت.


برگزیدگان جایزه شهید اندرزگو در آیین سالانه اهدای این جایزه همزمان با روز یکشنبه، سوم شهریور ساعت 17 در حوزه هنری، معرفی و تجلیل خواهند شد. به برگزیدگان، علاوه بر جوایز نقدی، معنوی و فرهنگی، لوح یادبود و نشان جایزه شهید سیدعلی اندرزگو اهدا می‌شود.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته