دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 10:54

کاریکاتور جنجالی عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا + عکس

عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا کاریکاتوری جنجالی را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.
کد خبر : 411025
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ایلهان عمر، کاریکاتوری جنجالی از کارلوس لتوف، کاریکاتوریست مشهور برزیلی را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.


لتوف


مدتی بعد، رشیده طلیب، عضو فلسطینی مجلس نمایندگان آمریکا نیز این کاریکاتور را به نقل از ایلهان عمر به اشتراک گذاشت که با واکنش منفی و انتقادات گسترده صهیونیست‌ها مواجه شد.



لتوف، در شرح کاریکاتور جدید خود نوشته است: «جنگ ترامپ – نتانیاهو علیه رشیده طلیب و ایلهان عمر، جنگ علیه آزادی بیان و علیه هر کسی است که جرأت انتقاد از آپارتاید اسرائیل را دارد.»



این دو نماینده کنگره هفته قبل قرار بود که به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند و از قدس، بیت لحم، الخیل و رام‌الله بازدید به عمل آورند. رشیده طلیب، اصالتاً فلسطینی است و اقوام او در این کشور زندگی می‌کنند. وی به همراه ایلهان عمر که هر دو مسلمان هستند، بارها نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انتقاد کرده‌اند. درنتیجه، تل‌آویو رسماً اعلام کرد که نسبت به ورود آن‌ها به اسرائیل تجدیدنظر خواهد کرد و روز پنجشنبه تصریح کرد که به آن‌ها اجازه سفر نخواهد داد.


رژیم صهیونیستی اما سپس، فقط اجازه دیدار طلیب با مادر بزرگش را صادر کرد. وزارت کشور این رژیم تصریح کرد که طلیب در نامه‌ای وعده کرده است که به «شرایط موردنظر» اسرائیل احترام بگذارد اما او در گفتگو با رویترز اعلام کرد که دولت اسرائیل «شرایط ظالمانه‌ای» برای این دیدار گذاشته «تا او را تحقیر کند»، و به همین دلیل او نمی‌تواند آن را بپذیرد.



رئیس‌جمهوری آمریکا نیز با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «طلیب پس از آنکه اسرائیل اجازه دیدار او با مادربزرگش را صادر کرد شوکه شد و به همین دلیل با صدای بلند اعلام کرد که به اسرائیل سفر نمی‌کند. نظر شما چیست؟ آیا این مسئله می‌تواند به‌منزله یک توطئه باشد؟» ترامپ در ادامه مخالفت طلیب با اجازه ورود به اراضی اشغالی را اقدامی «زشت» توصیف کرد.


ترامپ حدود یک ماه پیش به این دو نماینده و دو نماینده دیگر مجلس نمایندگان آمریکا که از مهاجرین هستند، به دلیل انتقاد از سیاست‌های کاخ سفید حمله و خواستار بازگشت آن‌ها به کشورهای «جرم خیز» خود شده بود.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
صفا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
۰
این دو تا زنیکه یعنی طلیب و عمر دیگه خیلی پررو شدن. وقتشه که دیگه ترامپ یه بلایی سرشون دربیاره.
هلدینگ شایسته