دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 10:56
ملکی در گفتگو با آنا:

تا سال آینده 136 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تهران فعال خواهند بود

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: تا پایان سال آینده تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران به 136 ایستگاه می‌رسد.
کد خبر : 411023
0033.jpg

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ضمن تبریک عید غدیر به بیان اخبار جدیدی در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی شهر تهران پرداخت و گفت: امروز ایستگاه 110 آتش‌نشانی تهران در مجموعه باغ کتاب به بهره‌برداری می‌رسد، البته این ایستگاه از حدود دو سال قبل فعال بود ولی فضای مناسبی را در اختیار نداشت که با اختصاص زمین از سوی شهرداری تهران در همان زمان کلنگ احداث آن زده شد و امروز این ایستگاه با تجهیزات کامل تحویل سازمان آتش‌نشانی می‌شود.


وی با اشاره به این مطلب که با بهره‌برداری از این ایستگاه مجموع ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران به 131 می‌رسد، افزود: بهره‌برداری از 7 ایستگاه دیگر در دست اقدام است که 2 ایستگاه از این 7 مورد قدیمی بوده و بعضاً نیاز به یک بازسازی کامل دارند.


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: به احتمال زیاد تا پایان امسال 2 ایستگاه به مجموعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران اضافه می‌شود و به‌دنبال این هستیم، تا پایان سال آینده تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران را به 136 ایستگاه برسانیم.


ملکی ادامه داد: خبر خوب دیگر در حوزه آتش نشانی راه‌اندازی سامانه هوشمند AVL است که برای اولین بار در سیستم آتش‌نشانی کشور در تهران به بهره‌برداری می‌رسد.


وی با اشاره به این‌که بخش مطالعاتی این سامانه از اردیبهشت ماه سال پیش آغاز شد و تیر ماه امسال با فراهم شدن زیرساخت‌ها به مرحله عملیاتی رسید، گفت: در حال حاضر این سامانه بر روی 120 خودروی پیشرو در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران نصب شده که امکان رصد خودروهای عملیاتی را در اختیار ستاد فرماندهی قرار داده و از سوی دیگر این سامانه با آدرس‌دهی درست مسیر نزدیک‌تر برای رسیدن به محل حادثه را فراهم می‌کند.


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران استفاده از نزدیک‌ترین شیر آب آتش‌نشانی در محل حادثه را از دیگر قابلیت‌های سامانه هوشمند AVL دانست و گفت: در کنار همه خبرهای جدید در حوزه آتش‌نشانی شهر تهران امروز سایت جدید سازمان آتش‌ نشانی تهران با حضور شهردار تهران رونمایی می‌شود.


ملکی در پایان با بیان این‌که چند دستگاه از نردبان‌های آتش‌نشانی در سال گذشته خریداری شد و بخش آخر آن در چند ماه گذشته وارد شد و امروز  با حضور شهردار تهران به نمایش درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه فعالیت‌های انجام شده بتواند در ارائه خدمات هرچه بهتر در راستای تأمین ایمنی شهروندان مثمر ثمر واقع شود ولی حقیقت این است که تأمین امنیت مردم نیازمند مشارکت مؤثر خودشان در همکاری با نیروهای عملیاتی و سازمان آتش‌نشانی است.


انتهای پیام/4105/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: جلال ملکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته