دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 09:45

انفجار انتحاری در مراسم عروسی افغانستان/صدها نفر کشته و مجروح شدند

وقوع یک انفجار انتحاری در افغانستان، منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 250 نفر در یک مراسم عروسی شد.
کد خبر : 411001
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، وقوع انفجاری قوی در یک مراسم عروسی در افغانستان توسط بمب‌گذار انتحاری موجب کشته شدن 63 نفر و زخمی شدن 182 نفر دیگر شد.


به گفته وزیر دفاع افغانستان، حمله انتحاری شب گذشته در پایتخت افغانستان رخ داد و کودکان و زنان در میان مجروحین دیده می‌شوند.


این حمله در حالی روی داد که طالبان و آمریکا مذاکراتی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ازای تعهد طالبان برای تأمین امنیت و آغاز گفتگوهای صلح با دولت افغانستان، آغاز کرده‌اند.


طالبان، مسئولیت انفجار انتحاری در مراسم عروسی که در یک محله شیعه‌نشین برگزار شد را نپذیرفت. شورشیان داعش نیز در افغانستان مشغول عملیات هستند و عملیات‌های خون‌باری در شهرهای کوچک و بزرگ انجام داده‌اند که برخی از آن‌ها اعضای جامعه شیعیان را هدف قرار داده است.


این واقعه پس از حمله روز جمعه به مسجدی در پاکستان روی داد که در آن برادر «هیبت الله آخوندزاده»، رهبر طالبان کشته شد. در این حمله چهار نفر کشته و 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند اما هیچ گروهی مسئولیت آن را نپذیرفت.


تصاویری که پس از انفجار در مراسم عروسی افغانستان در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است، اجساد متلاشی‌شده در میان میزها و صندلی‌های واژگون شده را در تالار عروسی نشان می‌دهد، درحالی‌که لکه‌های خون نیز روی فرش ریخته شده است. به گفته مقامات افغانستان، بمب‌گذار انتحاری در سالن مردان خود را منفجر کرده است.


درحالی‌که اقتصاد افغانستان به‌کندی در حال رشد است و خانواده‌ها هزینه بیشتری برای مراسمات خود می‌کنند، تالار داری یک کسب‌وکار پر رونق در کابل به شمار می‌آید.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار انتحاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته