دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 16:39
مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان:

70 درصد نهاده‌های دامی ذخیره می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کردستان گفت: در نظر است 70 درصد از نهاده‌های دامی مورد مصرف واحدهای تولیدی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شود.
کد خبر : 410890
index.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، فرزاد معاونی در جلسه پدافند غیرعامل کارگروه زیستی بخش کشاورزی اظهار کرد: چند سال گذشته سهم پشتیبانی امور دام 10 تا 30 درصد از ذخیره استراتژیک نهاده‌های دامی ارائه خدمت کرده در حالی که امروز در نظر است 70 درصد از نهاده‌های دامی مورد مصرف واحدهای تولیدی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شود.


وی افزود: در راستای اجرای پدافند غیرعامل، علاوه بر ایجاد ظرفیت 10 هزار تن در شهرستان‌های دیواندره، مریوان و کامیاران به تجهیز انبارهای ذخیره به دوربین و حفاظت از انبارهای ذخیره اقدام شده است.


مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کردستان گفت: اکنون ذخیره نهاده‌های دامی شامل ذرت، جو و کنجاله سویا به میزان لازم و کافی در انبارهای استان وجود دارد و مقادیر قابل توجهی نیز از آنها در حال حمل از بنادر کشور به‌منظور افزایش ذخیره‌سازی است.


معاونی تصریح کرد: در یک سال اخیر پشتیبانی امور دام با انجام تدابیر لازم، حمل و ذخیره نهاده‌های دامی نقش پررنگی در کاهش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های تولید ایفا کرده است.


وی تأکید کرد،: این اقدام باهدف کاهش هزینه تولید برای بهره‌برداران این حوزه بوده و سال 97 و 98، به میزان 8 میلیون و 500 هزار تن نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خرید و ذخیره‌سازی شده است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته