دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیرخانه سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان آغاز به کار کرد

معاون پارلمانی وزیر دفاع، گفت: سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان شامل ۵۱ سیاست اجرایی، ۲۶ راهبرد و هفت هدف است و ریاست شورای هماهنگی اجرای این سند بر عهده رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.
کد خبر : 41085

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ حسین دهقان در مراسم افتتاحیه دبیرخانه سند راهبردی امور رزمندگان که عصر امروز -دوشنبه 6 مهر- در وزارت دفاع برگزار شد، اظهار کرد: در این سند ما به جامعه خود یک پیام می‌رسانیم و آن پیام این است که هر کسی در راه توسعه و صیانت از این نظام به صحنه بیاید و ایثار کند، صاحب ارزش است و به همین دلیل شایسته هر گونه خدمتی خواهد بود.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از دوران دفاع مقدس، ایثارگران به صورت‌های مختلف مورد توجه قرار گرفتند، تصریح کرد: به رزمندگان تاکنون کمتر توجه شده است.


دهقان با اشاره به مطرح شدن بحث خدمت‌رسانی به ایثارگران در قانون پنج ساله، ادامه داد: این مسئله باید دنبال شود و سند اخیر جنبه‌های مفهومی، کیفی و کمی دارد.


وی اذعان کرد: دولت با نگاه جدی به مسئله رزمندگان و ایثارگران، این موضوع را مورد بررسی قرار داده است و در نهایت آن را تصویب کرده و باید تلاش کنیم به شکل شایسته‌ای آن را به اجرا درآوریم.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ترکیب شورای سند راهبردی، افزود: تمام وزرایی که به نوعی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت دارند، در شورای این سند حضور خواهند داشت. همه نیروهای مسلح را باید در دبیرخانه شرکت دهیم.


به گزارش آنا، سردار سرتیپ رضا طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع در مراسم «آغاز به کار دبیرخانه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان» با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم، تصویب این سند راهبردی است، گفت: در ساز و کارهای قانونی و اجرایی برای رسیدگی به امور رزمندگان، یک خلاء احساس می‌شد و در واقع دو دهه نسبت به این مسئله غفلت صورت گرفت.


وی افزود: مجلس هفتم و مجلس نهم دو حکم قانونی در خصوص موضوع رسیدگی به امور رزمندگان تصویب کردند و در برنامه پنجم توسعه نیز سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان باید با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و دستگاه‌های اجرایی به تصویب می‌رسید.


معاون پارلمانی وزیر دفاع اظهار کرد: نهایتاً یک لایحه در طول ۹ ماه از ابتدای سال ۹۲ در دولت مورد رسیدگی قرار گرفت و در چهاردهم تیرماه سال جاری در هیئت وزیران به تصویب رسید.


طلایی‌نیک با بیان اینکه سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان شامل ۵۱ سیاست اجرایی، شش راهبرد و هفت هدف در چارچوب جداول تعیین شده است، تاکید کرد: ریاست شورای هماهنگی اجرای این سند بر عهده رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با نایب رئیسی وزیر دفاع قرار داده شده است.


وی همچنین درباره ویژگی‌های سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان، خاطرنشان کرد: نگاه جامع به گذشته، حال و آینده، تعیین مرجع راهبری و هماهنگی فرابخشی، فراگیری جامعه هدف شامل همسر و فرزندان رزمندگان، مشارکت ملی و انسجام‌بخشی به نقش دستگاه‌های اجرایی و اثربخشی بین نسلی و نهادینه شدن فرهنگ دفاعی از جمله ویژگی‌های این سند راهبردی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته