دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 15:01
کاوه در گفتگو با آنا:

فقط نباید به نتیجه نگاه کنیم/ در تصمیم مربیان دخالت نمی‌کنم

مدیر تیم‌های ملی گفت: من اعتقاد دارم باید خروجی مسابقات جوانان و نوجوانان را ببینم و تنها به نتیجه‌ای که به دست می‌آید، توجه نکنیم.
کد خبر : 410837

محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد جوانان در رقابت‌های جهانی گفت: ابتدا باید از کادر فنی تشکر کنم که چندین ماه با این تیم کار کرد تا توانستند در مسابقات جهانی روی سکو بروند و عنوان سومی را به دست بیاورند. اعضای کادر فنی و کشتی‌گیران همگی زحمات خود را کشیدند و باید بیشتر از این به این کشتی‌گیران توجه کنیم چرا که آنها آینده‌سازان کشتی ایران هستند. 


وی در پاسخ به این سؤال که ملی‌پوشان مسابقاتی را واگذار می‌کردند که می‌توانستند پیروز میدان شوند و این موضوع باعث نگرانی خانواده کشتی شده است، گفت: من در بحث نوجوانان و جوانان همیشه اعتقاد دارم باید خروجی این مسابقات را ببینم و تنها به نتیجه‌ای که به دست می‌آید، توجه نکنیم. کشتی‌گیر در رده نوجوانان و جوانان باید اشتباه کند تا در مراحل بالاتر آن را تکرار نکند. بنابراین در این رده سنی نباید به دنبال نتیجه باشیم بلکه باید اشتباه‌ کشتی‌گیران را شناسایی و آنها را آسیب‌شناسی کنیم.


مدیر تیم‌های ملی در مورد ضعف در اوزان سبک‌وزن تیم ملی جوانان اظهار کرد: در این رده کشتی‌گیران همگی جوان هستند و اگر برنامه برای آنها داشته باشیم در آینده می‌توانند مثمر ثمر باشند. باید کشتی‌گیری که به اردوی تیم ملی می‌آید شناسایی شود و ما باید بدانیم او از چه طریق به اردو می‌آید و در زندگی شخصی خود چه حداقل‌هایی دارد. من حتی معتقدم باخت‌هایی که کشتی‌گیران در مسابقاتی که فکر آن را هم نمی‌کردیم متحمل شدند بیشتر به خاطر مسائل روحی و روانی است و وظیفه ما به عنوان مربی این است که این مسائل را شناسایی کنیم و فکری به حال آن کنیم.


کاوه تأکید کرد: در حال حاضر ما در رده بزرگسالان هم با خلل  کشتی‌گیر روبه‌رو هستیم. متأسفانه در سال‌های گذشته پشتوانه‌سازی انجام نشده و نتیجه آن را الان می‌بینم. اگر پیشتوانه‌سازی خوبی در کشتی صورت بگیرد در هر وزنی ما مشکل نداریم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی خوب کشتی‌گیران را آماده کنیم. به عنوان مثال سال گذشته در جریان رقابت علی کریمی و جواد ابراهیمی باعث شد که کریمی رشد کند.


وی ادامه داد: اگر حس رقابت در تیم‌های ملی وجود داشته باشند کشتی‌گیر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی از دل و جان مایه می‌گذارد. در حال حاضر در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسم‌پور حضور دارد که می‌تواند پشتوانه خوبی برای ستاره کشتی آزاد حسن یزدانی باشد. ما در تلاش هستیم که در هر وزن بتوانیم چند کشتی‌گیر داشته باشیم تا بتوانیم با سرمایه‌گذاری روی آنها برای مسابقات مختلف آنها را انتخاب کنیم.


مدیر تیم‌های ملی در مورد حواشی که در اعزام امیرمحمد یزدانی و حسین مقصودی به وجود آمد، اظهار کرد: ما در این وزن به بالاترین مدال رسیدیم و کشتی‌گیر ما توانست مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند. هدف این است که همه کشتی‌گیران را به یک چشم نگاه کنیم. در مورد عدم اعزام یزدانی هم همانطور که قبلاً گفتیم به دلیل دیر آماده شدن ویزای او این اتفاق افتاد. به هر روی مهم این است که فقط به یک کشتی‌گیر که قهرمان جهان می‌شود توجه نکنیم و او را به مسابقات مختلف اعزام نکنیم، بلکه کشتی‌گیران دیگر هم مورد توجه ما قرار بگیرد و بتوانیم به آنها میدان بدهیم تا در آینده بتوانیم آنها را برای مسابقات مختلف در نظر بگیریم. 


کاوه در پایان در مورد اظهارات طلایی مبنی بر اینکه به مقصودی اجازه نمی‌دهد در وزن 65 کیلوگرم به میدان برود، گفت: من در جزییات تصمیمات مربیان نقشی ندارم و در آن هم دخالت نمی‌کنم. همانطور که گفتم ما باید پس از اینکه مربیان به ایران آمدند در مورد برخی مسائل آسیب‌شناسی کنیم.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته