دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ظریف:

وام‌دار شهدا، آزادگان و ایثارگران هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شهدا، ایثارگران و آزادگان با اطاعت از ولی امر همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتید، همه ما وام‌دارتان هستیم؛ چرا که آن چیزی که باعث شده کشورمان در مقابل زورگویان ایستادگی کند، فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر : 410817
AG8I1259.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، همزمان با فرا رسیدن ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگره ملی الماس‌های درخشان صبح امروز در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین آزادگان سرافراز و خانواده‌های گرامی این اسوه‌های صبر و استقامت در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


محمدجواد ظریف در این مراسم با عرض تبریک ولادت باسعادت امام هادی(ع) و سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: به واقع امسال روز ۲۶ مردادماه در زمان نمادینی است بین دو عید خجسته است. شما برای اطاعت از ولی امر همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتید.


وی افزود: همه ما و مردم ایران وام‌دار شهدا آزادگان و ایثارگران هستیم چرا که آن چیزی که باعث شده این کشور در مقایل قلدر‌ها و زورگویان ایستادگی کند، فرهنگ ایثار و شهادت است. همه مردم ایران توانستند با اتکا بر فرهنگ شهادت ایستادگی کنند.


وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: من این را به عنوان یک نظریه قدرت تقدیم شما می‌کنم امروز شاخصه‌های قدرت متعدد شدند و فرهنگ یکی از شاخصه‌های ایستادگی و مقاومت است ما در حوزه‌های مختلف توانستیم پیشرفت کنیم و هرآنچه پیشرفت کردیم به خاطره بهره‌ بردن از کمک‌های این و آن نبوده زیرا در عین محدودیت و تحریم‌های ظالمانه با اتکا به فرهنگ ایثار و شهادت پیشرفت کردیم. مردمی که به خاطر ایستادگی و مقاومت ولی‌نعمت ما شده‌اند اگر امروز آمریکا با همه ادعای قدرتش نمی‌تواند در برابر شما ایستادگی کند، به خاطر فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران است.


وی گفت: اگر می‌خواهیم همیشه در همین اقتدار باشیم باید فراموش نکنیم که وامدار مردم و ایثارگران هستیم. شما ایثارگران ولی‌نعمت ما بوده‌اید و هستید و ما از این بابت باید قدردان مقاومت مردم باشیم و فشار را از روی شانه‌های این مردم برداریم. شعار نمی‌دهم باید بپذیریم که شما آزادگان ایثارگران ولی‌نعمتان ما هستید امروز خیلی خوشحالم که در میان شما بزرگان و ایثارگران حضور داشتم.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته