دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 11:43
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

وضعیت مدیریت پسماندهای صنعتی در خوزستان مطلوب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مدیریت پسماندهای صنعتی در حوزه پتروشیمی در استان وضعیت مطلوبی دارد و به استان‌های مختلف کشور همچون زنجان، گیلان و قزوین که قابلیت بازیافت و سوزاندن آن را دارند ارسال می‌شود.
کد خبر : 410798
156349676.jpg

محمد جواد اشرفی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با شکایت سازمان محیط زیست از شرکت نفت اظهار کرد: براساس وظایفی‌که برعهده‌ ما گذاشته شده از ابزارهایی قانون در راستای حفاظت محیط زیست در اختیارمان قرار داده استفاده می‌کنیم و این طرح شکایت صرفاً محدود به شرکت نفت هم نیست.


وی ادامه داد: نوع آلودگی‌های نفتی مشخص است و به‌طور مستمر ادامه دارد که این موارد مربوط به فلرها، لجن‌های حفاری و حوادث پیش‌بینی نشده همچون فرسودگی و شکستگی لوله‌ها است که منجر به تخلیه مواد نفتی در محیط طراف آن است، البته در یک‌ماه اخیر شکایت جدیدی از شرکت نفت انجام نشده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به این مطلب که شرکت نفت به‌دنبال کاهش آلودگی‌ها است ولی هنوز تا رسیدن به میزان استاندارد فاصله دارد به موضوع سوزاندن گازها در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده که به‌جای سوزاندن گازها اقدام به جمع‌آوری و استحصال آن می‌شود که هم در کاهش آلایندگی محیط زیست نقش دارد و هم از این سرمایه ملی استفاده می‌شود.


اشرفی در ادامه در ارتباط با مدیریت پسماندهای صنعتی نیز اظهار کرد: مدیریت پسماندهای صنعتی به‌ویژه در حوزه صنایع پتروشیمی در وضعیت خوبی است و عمدتاً مدیریت و کنترل مناسبی در ارتباط با آن انجام می‌شود.


وی افزود: ما پسماندهای پتروشیمی را به استان‌های مختلف کشور همچون زنجان، گیلان و قزوین که قابلیت بازیافت و سوزاندن آن را دارند ارسال می‌کنیم و تمام فرآیند آن از بارگیری تا تخلیه تحت کنترل سازمان حفاظت محیط زیست است.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته